• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere voorwaarden en tabjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter cphh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cphh

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2010
Collega forumleden,

ik ben de hele ochtend al aan het puzzelen, maar kom er niet uit. :( Ik heb van meerdere vestigingen het verbruik per maand in een tabje staan. In het tabje total wil ik dat per maand alle vestigingen opgeteld worden. Het staat er nu redelijk conservatief (SOM('878:974'!B14) waarbij 878: 978 de verschillende tabs zijn, maar ik wil eigenlijk dat hij per tab de maand opzoekt en al deze waarden van de maanden optelt. Ik heb geprobeerd met vert.zoeken en som als, maar krijg het niet voor elkaar.

Wie kan me verder helpen?

Thnx!

NB ik krijg geen testbestand geupload...

dan maar even op: www.mijnbestand.nl

Waarom staan alle vestigingen in een apart tabblad?

Worden deze per vestiging apart aangereikt?

Zo nee, dan ben je waarschijnlijk beter geholpen met alle data op 1 tabblad.

De gegevens zijn dan veel toegankelijker.

Laatst bewerkt:
reactie/ aanvulling

1) goede tip, hierbij: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-8SOHWCLOAWDL.xlsx

2) De tabjes zijn per vestiging beschikbaar. Niet iedereen hoeft alles van anderen te zien (heeft meer data dan alleen energieverbruik) en energieverbruik heeft ook grafiek in ieder tabje. Tja, nu ik zo over dat laatste nadenk kan dat natuurlijk ook wel in 1 tab... :confused: Hmm, maar stel dat ik de data wel per tab per vestiging wil behouden. Hoe krijg ik dit dan? Moet ik bijv een "direct" in de formule toepassen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien op deze manier (zie bijlage).

Code:
=INDIRECT("'"&D$7&"'!"&"B"&RIJ()+5)

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

Bijlagen

@oeldere:

ok, ik snap redelijk wat er staat. Ik snap alleen +5 niet?

Het feit, dat je aparte kolommen gebruikt per vestiging betekent dat ik geen som formule kan gebruiken in cel B8? Als dat zo is, dan ga ik toch overwegen om alles in 1 tab te zetten...

Thnx!

1) +5

De opbouw van je bestand is niet voor alle tabbladen hetzelfde.

De gegevens (van januari) staan bij de vestigingen in rij 13.

De uitkomst (van januari) staat bij het tabblad totaal in rij 8.

Dus rij 8 + 5 (is rij 13) en in rij 13 staan de gegevens van de vestigingen.

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

2)
Code:
Het feit, dat je aparte kolommen gebruikt per vestiging betekent dat ik geen som formule kan gebruiken in cel B8? Als dat zo is, dan ga ik toch overwegen om alles in 1 tab te zetten...

Bovenstaande opmerking begrijp ik niet.

Door de formule staan toch alle gegevens op het tabblad totaal, dus waarom deze er dan nog apart (handmatig) bijzetten?

Goedemorgen,

allereerst voor iedereen de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.

@Oeldere: ik ben eens verder gaan nadenken over jouw oplossing en kom tot de conclusie, dat ik beter alles in 1 tab kan zetten. zoals jij ook al voorstelde... :rolleyes:

Thnx voor het meedenken. Ik zal de vraag op opgelost zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan