• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere voorwaarden voor een bereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

xavery29

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2012
Goedendag,

Mijn manager heeft mij gevraagd een jaarrooster voor 2018 te maken. Naast de werkuren per dag wil hij hierin ook verwerken de werkzaamheden op dagbasis. Het betreft hier meerdere verschillende werkzaamheden ( stuk of 8) die door verschillende personen worden verricht. Uiteraard wil hij dan ook weten hoeveel uren er in totaal op dagbasis per werksoort zijn gedaan. Nu heb ik in 1 cel een dropdown menu gemaakt en daarnaast kan het aantal uren worden gezet. Doordat er nu echter zoveel mogelijkheden zijn heb ik geen idee hoe en welke formule ik hiervoor nodig heb en of het sowieso wel kan.

Weet iemand hier een mooie formule voor? Bijgaand een testbestandje meegestuurd

Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Erwin

Bijlagen

Voor de uren op maandag zou je deze bijvoorbeeld in E27 kunnen zetten en dan naar beneden trekken:

Code:
=SOMPRODUCT(($E$6:$E$19=B27)*($F$6:$F$19))

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie snelle reacties e goede oplossingen. Eerste gevoel is dat ik lekker verder aan de slag kan. Hartstikke bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan