• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere waarden detecteren in een kolom (database)

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Tulip

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2001
Hallo,

Ik zit al vele uren met het volgende probleem te stoeien:confused: :

Ik heb (bijvoorbeeld) in kolom A een lijst staan met meerdere types. In dezelfde kolom staan twee instelling-waarden. Nou wil ik op een ander werkblad alle types onder elkaar zetten en de waarden uit de kolom er per type bij zetten.

Ik heb het voorbeeld uitgewerkt in de bijlage. De omschrijving van de vraag is onduidelijk, maar het bijgevoegde voorbeeld is duidelijk voor een echte Exceller... en volgens mij een uitdaging!

Alvast vriendelijk bedankt!

Laurence

Bijlagen

Tullip

Ik denk dat het zal moeten gebeuren zoals LucB voorstelt, want een formule opstellen lijkt me gekkenwerk. Al is het inderdaad wel (meer dan) een uitdaging :)

Wigi

LucB....BEDANKT!

Dit is exact wat ik bedoel. Ik probeer één en ander nu uit te breiden met mijn lijst!

Nogmaals bedankt!

Laurence

Hallo franç,

Heel mooi, gefeliciteerd.

Inderdaad, mooi zo.

De .Value mag trouwens nog weggelaten worden. (6 keer in totaal)

Mocht ik er eens tijd voor vinden probeer ik een formule voor het probleem uit te dokteren. Weet zelfs niet of het überhaupt mogelijk is.

Wigi

Wigi zei:
De .Value mag trouwens nog weggelaten worden. (6 keer in totaal)
Dat is inderdaad zo Wigi en ook de dim-statements kun je weglaten. Maar dat is geen fraaie manier van programmeren en ter onderscheid van andere opties die op cellen van toepassing kunnen zijn, vermeld ik value doorgaans wel.

Wigi zei:
Mocht ik er eens tijd voor vinden probeer ik een formule voor het probleem uit te dokteren. Weet zelfs niet of het überhaupt mogelijk is.
Ja dat is mogelijk, in de bijlage een voorbeeld. Daarbij is ervan uitgegaan dat (zoals bij de vragensteller) in het blad Output de A-kolom reeds is ingevuld en B1:F1 zijn gebruikt als hulpcellen. Andere (en wellicht fraaiere) oplossingen zijn mogelijk.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Franç

Als je een 0 plaatst in A1 op Output, kan je dit gebruiken voor waarde 1:

=VERSCHUIVING(Input!$B$3;0;ZOEKEN(RIJ()-1;$A$1:$F$1;{0;1;2;3;4}))

en dit voor waarde 2

=VERSCHUIVING(Input!$B$3;1;ZOEKEN(RIJ()-1;$A$1:$F$1;{0;1;2;3;4}))

Of voor beide ineens:

=VERSCHUIVING(Input!$B$3;KOLOM()-2;ZOEKEN(RIJ()-1;$A$1:$F$1;{0;1;2;3;4}))

De A-kolom is natuurlijk gegeven...

Wigi

Prima oplossing Wigi !
De vragensteller heeft nu in ieder geval voldoende keuzemogelijkheden om zijn probleem op te lossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan