• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere waarden in een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ielie88

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2013
Hey,

Ik moet in mijn excel file meerdere waarden in één cel plaatsen. De opzet is als volgt:

In kolom B wordt in regel 1 t/m 8 op elke regel random het getal 1 of 0 toegewezen (dit werkt). Als B=1, dan krijgt C een extra waarde.
Als B1 =1, dan C1=1
Als B2=1, dan C2=1,2
Als B3=1, dan C3=1,2,3
Als B4=0, dan C4=1,2,3
Als B5=1, dan C5=1,2,3,4
etc

Vervolgens wordt er in kolom D in elke regel een getal random tussen 0 en 10 gegeven. Als die random waarde voorkomt in de cel van kolom C, dan krijgt kolom E een 1, anders een 0. Vervolgens moet de betreffende waarde verdwijnen uit de volgende regel in C. Dus bijvoorbeeld:

C3 = 1,2,3, D3=6, E3=0, C4=1,2,3
C4 = 1,2,3, D4=2, E4=1, C5=1,3

Kan iemand mij helpen?

Ik had eerst een cumulatieve som in C, daaruit kan ik ook afleiden hoeveel waarden erin staan (als C=4 dan vier waarden), maar dan kan ik geen waarde ertussenuit halen.

Groetjes,
Ilse

Een xls voorbeeldbestandje maakt het wat duidelijker.

Ik heb geen idee hoe het op te lossen.
Maar in welke context wil je dit gebruiken?
Misschien dat het op een hele andere manier is op te lossen.

Kolom C is als het ware een lijstje met wachtenden, elke wachtende heeft een nummer. Als het nummer wordt omgeroepen (=random getal in D) dan mag het nummer verdwijnen uit het lijstje.

Ik ga straks even wat proberen met TEKST.SAMENVOEGEN, misschien kan ik een cel vullen voor elke wachtende/elk nummer en die dan verbergen zodat ze uit het zicht zijn. Dan is het lijstje wat zichtbaar is (kolom C) een samenvoeging van alle waardes van de losse cellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan