• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere waarden per cel apart tonen in vervolgkeuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeneralBronson

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2012
Ik maak in Excel een lijst/tabel, noem het een database, van alle films die ik op DVD heb. Ik heb een tabel aangemaakt met van die sorteerknoppen (pijltjes) naast de kolomnamen, zodat je bijvoorbeeld bij de kolom acteurs alle acteurs kan zien. Alleen staan er voor iedere film natuurlijk meerdere acteurs in een cel zodat en kan ik vervolgens niet alle acteurs in de tabel apart zien in de vervolgkeuzelijst, maar slechts alle acteurs per film als één regel.
Ik had gehoopt dat ze misschien apart genomen zouden worden als ik ze met ; zou scheiden, maar dat werkt natuurlijk ook niet. Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Vriendelijk bedankt,
Eric

Beste Eric,

Ik ga ervan uit dat je met sorteerknoppen een autofilter bedoelt. Als je dan op het pijltje naast Acteurs klikt kun je in de lijst die dan verschijnt ook de optie 'Aangepast' kiezen. In het dialoogvenster dat dan verschijnt kies je links 'Bevat' en rechts bijv. Bronson. Dan zullen alle rijen waar Bronson ergens in de kolom Acteur voorkomt getoond worden.

Mathieu

Beide antwoorden laten inderdaad zien wat ik graag wilde, alleen hoe stel ik die zoekvakjes boven de tabel in zoals in de spreadsheets uit die andere topic?

De zoek vakjes zijn gewone cellen uit rij 2

Hoe kunnen het dan gewone cellen zijn, als je iets een waarde of gedeelte daarvan in die vakjes intypt filtert hij automatisch alle rijen/cellen uit die die waarde bevatten. Hoe stel ik dat soort zoekcellen in boven een tabel?

Het filteren gaat via VBA

Aha... Weet je wat ik gebruik dat bestand met die macro's gewoon om mijn database in te maken, scheelt me een hoop onnodig werk! Bedankt voor de hulp!

Eric

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan