• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere waarden verticaal zoeken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Edko
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Edko

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2004
Hallo,
Ik wil na invoer van een artikel (kleding) verschillende waarden (bijbehorende maten) zoeken.
In het voorbeeld snap je misschien beter wat ik bedoel.
Wie helpt mij met de juiste formule?

Alvast dank.

Groet,
EdBekijk bijlage Kleding_en_maten.xlsx

Beste Niels,
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik begrijp alleen niet wat ik hiermee kan.
Misschien is jou niet duidelijk wat ik precies wil, dus daarom nog een keer....
In A2 voer ik de waarde 'T-shirt-1' in en nu moet er in kolom B zichtbaar worden welke maten leverbaar zijn van dit artikel.
met mijn formule die ik nu wil gebruiken komt alleen de eerste waarde die gevonden wordt voor T-Shirt-1, dus maat XS.
Wat ik wil is dat alle maten worden weergegeven die in tabblad DATA staan horende bij T-Shirt-1.

Misschien kun je hier iets meer mee.

Alvast dank!

Mij is precies duidelijk wat je bedoelt.
Maar omdat er voor de jeans als voor de t-shirts de zelfde maten voor komen zie je geen verschil, verander van jeans de maten maar eens.
Klik dan op cel e1 en kies dan voor jeans. Dan komen er alle bijbehoerende maten bij te staan.

PS als je waardes in de tabel verandert, toevoegt of verwijdert moet je de draaitabel vernieuwen, dit kan later als dit ook is heel makkelijk met een macro gebeuren.
Dit doe je op ribbontab gegevens => alles vernieuwen

Niels

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan