• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere wachtwoorden voor werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crappz

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2016
Geachte Excel Wizzards,

is het mogelijk om in werkblad1 twee personen toe te laten (Jaap en Klaas) die elk enkel toegang hebben tot hun eigen invulveld?

Dus "Jaap" vult een wachtwoord in en kan in kolom 2 getallen invullen maar niet in 1,3 en 4
En "Klaas" kan zijn eigen wachtwoord invullen en in dat zelfde blad alleen in kolom 4 en dus niet in 1,2 en 3?

Ik kan wel een beetje overweg met VBA dus alle oplossingen zijn welkom
Alvast bedankt

Bijlagen

Hey emields,

bedankt voor dit idee. Het is echter noodzakelijk dat alle data wel zichtbaar blijft voor iedereen. Dus het gaat er echt slechts om dat zij met hun eigen wachtwoord de cellen voor hun eigen bereik ontgrendelen terwijl de rest van het blad voor hen niet te muteren is.

Denk eraan ook nog een 3de wachtwoord te maken voor de administrator("Admin")
Die kan dan alle gebieden bereiken.

In je openingspost kan je de vraag op opgelost zetten.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
In vorige bijlage waren de wachtwoorden hoofdlettergevoelig.
Dit leek me niet erg handig.
Daarom nieuwe bijlage, die niet hooflettergevoelig is.
Ook knop toegevoegd om een actie te kunnen beëindigen.

Bijlagen

VBA is hier niet nodig, zie bijlage. Probeer gewoon een cel te bewerken en je wordt om het betreffende wachtwoord gevraagd.

Bijlagen

Hallo Jan Karel,

Stel ik doe een wijziging.
Wil ik dat niemand anders verder gaat, moet ik de beveiliging van het blad eraf halen en er weer opzetten?
Of heb jij een ander trucje.

HSV: ik snap de vraag niet?
emields: Zodra je hetjuiste wachtwoord voor een cel hebt opgegeven mag je alle cellen horende bij dat wachtwoord wijzigen. Je kunt overigens ook personen uit de Active Directory van je bedrijf toevoegen en zo de beveiliging echt op account-niveau instellen.

@JKP,

Ik weet al hoe het zit.
Als na een wijziging het bestand wordt opgeslagen, de beveiliging is er nog af, je sluit het bestand, heropent het, dan zit de beveiliging er automatisch weer op.
Ik was dit nog nooit tegen gekomen.

Mooi instrument.

Vraagje:
Hoe kan je het tussentijds weer beveiligen?

Door de beveiliging van het werkblad eraf te halen en er weer op te zetten cancel je kennelijk de overige ingevulde wachtwoorden ook.

Zo'n vermoeden had ik al.

Je kan dan meteen de wachtwoorden zien van Jan, Piet, enz.
Of alleen de Admin een wachtwoord geven voor de bladbeveiliging.

Kon zijn dat je er een trucje voor had, zonder de bladbeveiliging eraf te halen.
Wel leuk dat ik na al die jaren dit voor het eerst zie.

Ik wist dat het bestond, had het nog nooit gebruikt. Overigens kan je de wachtwoorden niet zien, alleen wijzigen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan