• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere werkbladen als pdf mailen naar meerdere adressen

• Onderwerp starter Onderwerp starter DieBe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DieBe

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2011
Ik heb een excel bestand met ca. 60 werkbladen. Blad 1 is een blanco sjabloon met een invulformulier met personeelsgegevens. Per personeelslid is 1 werkblad ingevuld. In 1 van de cellen is het privé e-mailadres van betreffende collega ingevuld. Is het mogelijk om met een macro op het werkblad van collega 1 een verzendbutton te maken dat als ik de button op werkblad 1 aanklik het uitsluitend dat werkblad (eventueel als pdf) verstuurd wordt naar het e-mailadres dat op dat blad staat? Dit wil ik dan op ieder werkblad doen zodat als er een willekeurige collega om zijn gegevens vraagt ik die de gegevens kan toe mailen.
Stapje verder. Als stap 1 gelukt is kan ik dan op het eerste "blanco" werkblad een knop maken dat als ik die activeer dat werkblad 1 naar het emailadres wordt gestuurd dat op werkblad 1 staat vermeld, werkblad 2 naar adres 2, werklbad 3 naar adres 3 etc. etc.

Bekijk bijlage verzenden.xlsx

Ik zou maar 2 werkbladen gebruiken. 1 met de medewerkers en 1 met de lay-out.

Een dubbelklik in de tabel maakt het mailtje aan. Over hoe je het naar een .PDF kan omzetten is voldoende te vinden dus heb ik maar niet gedaan.

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
If Not Intersect(Target, ListObjects(1).DataBodyRange) Is Nothing Then
  Cancel = -1
  With Sheets("blanco")
    .Cells(7, 2).Resize(4) = Application.Transpose(Cells(Target.Row, 1).Resize(, 4))
    .Copy
  End With
  c00 = ThisWorkbook.Path & "\" & Cells(Target.Row, 1) & ".xlsx"
  With ActiveWorkbook
    .Sheets(1).Name = Cells(Target.Row, 1)
    .SaveAs c00
    .Close
    With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(0)
      .Subject = "geen idee"
      .To = Cells(Target.Row, 5)
      .Attachments.Add c00
      .display
    End With
    Kill c00
  End With
End If
End Sub

Bijlagen

De reactie van V en A kan ik niets mee. Ik vraag duidelijk om meerdere werkbladen. Dan moet je er geen twee van maken!

De oplossing van gast0660 is perfect. Het voorbeeld bestand is een fake bestandje. Het echte bestand waarvoor ik het nodig heb is veel groter. Zoals gezegd bestaat die uit ca. 60 werkbladen. Ik ga kijken of het mij lukt om dit voorbeeld om te zetten naar het definitieve bestand. Je hoort van mij.

Diebe,
Open mijn vb bestandje en uw echte bestand, sleep de userform en de module naar uw echte bestand.
Maak een knopje op uw blad blanco waarmee je de userform opent. KLAAR, meer is het niet.
(als de Email adressen in B2 staan)

Met een dergelijke reactie heb ik echter een probleem.
Iedere Helper op Helpmij doet dit vrijwillig zonder één enkele vergoeding (meestal voor en na),waarvan Vena een van de betere en meest actieve helpers is.
De reactie van V en A kan ik niets mee. Ik vraag duidelijk om meerdere werkbladen. Dan moet je er geen twee van maken!
Misschien ben je gewoon om de grote baas te spelen maar:
volgens mij is zoiets meer gepast: Ik verzoek vriendelijk voor volgende oplossing....
Ik vraag duidelijk

Ik zou mijn goed bedoelde opmerkingen ten harte nemen, indien je in de toekomst nog enige respons wilt verwachten op Helpmij.

@gast0660, Dank je. Mogelijk had ik iets 'pittiger' gereageerd:d Dat de TS niets van mijn mijn opzet snapt zal aan zijn/haar kennis liggen of het voorbeeld is niet representatief. 60 qua lay-out identieke tabbladen wat moet je er mee?

Jullie antwoorden zijn duidelijk. VenA, excuus voor mijn reactie. Zal volgende keer mijn vraag beter proberen uit te leggen zodat u weet waarom ik een naar een bepaalde oplossing zoek. Ik kon het echte bestand niet meezenden omdat er vertrouwelijke informatie in stond. Een database kan ik niet toepassen ivm de layout op de werkbladen.

Groet.

Wat is er verschillend aan de lay-out van de werkbladen? In het bestand in #1 is het niet te zien. Vertrouwelijke informatie is altijd aan te passen en is dus geen enkel excuus om geen representatief voorbeeld te plaatsen. Niet dat het veel uitmaakt maar veel tabjes vind ik niet prettig werken en daarom reduceer ik het meestal tot 2 'data' en 'output' of 'pt_data':d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan