• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere werkbladen beveiligen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdk

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
54
Hallo kenners!

Ik ben een leek met VB in Excel, maar het is me gelukt om met de volgende code een werkblad te beveiligen:
Code:
Private Sub Workbook_open()
    Sheets("Veteranen").Protect Password:="****", UserInterfaceOnly:=True
End Sub

In dit Excelbestand zijn macro's ingeschakeld voor sorteerknoppen. Als ik een werkblad invoeg, werken de macro's niet meer door de beveiliging (vermoed ik). Ik zal waarschijnlijk de namen van de werkbladen in bovenstaande code moeten invoegen....maar hoe doe ik dat?!
Kan iemand mij helpen?

Bij voorbaat dank!

Groetjes,
MDK
 
Als je een werkblad invoegt is hij toch niet beveiligd?


en anders

Code:
Private Sub Workbook_open()
For x = 1 To Sheets.Count
    Sheets(x).Protect Password:="****", UserInterfaceOnly:=True
Next
End Sub

Zo krijgen alle bladen dezelfde beveiliging.

Mvg

Piet
 
Dank je voor je hulp.

Klopt, de werkbladen die ik invoeg zijn niet beveiligd, maar wil ik wel net als dat ene werkblad graag beveiligen. Vandaar dus deze oproep. Ik had eerst maar 1 werkblad en dat werkte prima, maar nu moet ik er 6 toevoegen en dat levert dus problemen op.

Ik heb het jouw advies uitgevoerd, maar nu werkt zelfs dat eerste werkblad niet meer hahaha.

Voor de regel die begint met Sheets.... staat een gele pijl na een foutmelding en de gehele regel licht geel op. Doe ik iets fout?

Code:
Private Sub Workbook_open()
For x = 1 To Sheets.Count
    Sheets("x").Protect Password:="*", UserInterfaceOnly:=True
Next
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Voor de regel die begint met Sheets.... staat een gele pijl na een foutmelding en de gehele regel licht geel op. Doe ik iets fout?

Code:
Private Sub Workbook_open()
For x = 1 To Sheets.Count
    Sheets("x").Protect Password:="*", UserInterfaceOnly:=True
Next
End Sub

Ja, ik deed dus iets fout ontdek ik nu :eek:. De x staat tussen aanhalingstekens en die heb ik nu weggehaald en volgens mij werkt het nu. Super, hartelijk dank voor de hulp en sorry voor mijn voorbarige reactie.

Groetjes,
MDK
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan