• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere werkbladen maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjonnie

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2001
Hallo,

Bij het maken van een bestandje in excel stuitte ik op een probleem. Ik moet voor elke week een werkblad maken. Is het ook mogelijk om meerdere werkbladen in één keer te maken?

Alvast bedankt,

Sjonnie

Niet echt... maar je zou er een macro'tje voor kunnen opnemen natuurlijk, kan je desnoods zelfs de gewenste opmaak er meteen inkrijgen.

Hoi Sjonnie,

't Kan ook heel eenvoudig zonder macro. Voeg 1 werkblad toe, en houdt vervolgens de functietoets F4 ingedukt totdat je genoeg werkbladen hebt. Deze functietoets herhaalt namelijk jouw laaste handeling.

Groeten,

Richard

Ik heb de macro gebruikt en daarmee ging het prima. Vooral handig dat je daarmee meteen de naam van het werkblad enz. kan veranderen.

Bedankt!

kan deze macro met een lijst met namen voor tabbladen?

Mijn vraag is dezelfde. Alleen ben ik op zoek naar een manier om tabbladen te maken die elk een andere naam hebben, dus niet een opvolgend nummer. Waarschijnlijk moet in de macro een verwijzing naar een lijst met namen worden gegeven? Alvast bedankt.

Mijn vraag is dezelfde. Alleen ben ik op zoek naar een manier om tabbladen te maken die elk een andere naam hebben, dus niet een opvolgend nummer. Waarschijnlijk moet in de macro een verwijzing naar een lijst met namen worden gegeven? Alvast bedankt.

Het is beter om een nieuwe vraag te starten.
Inderdaad kan je met een VBA-macro nieuwe werkbladen maken die bijvoorbeeld uit een lijst van namen wordt gehaald.
Een voorbeeldbestand zou wel handig zijn.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan