Meerdere windows op mij pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dex_ML75

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2004
Ik denk dat ik meerdere windows op mij pc heb staan. Nu zei iemand dat ik via dit plaatje kon zien hoeveel er op stonden, is dat ook zo? En zoja hoeveel heb ik er nu op staan dan?

En is het mogelijk dat ik die andere die er op staan te kunnen verwijderen?

Alvast bedankt !!! :D

131294393.png

Niks vreemds

nou ik heb dat ook staan en volgens mij is er niks vreemds aan te zien.
ScreenShot025.jpg

hoe kom je zo op het idee dat je meerdere systemen hebt staan op de HD?

grtjs jjw

...

Iemand een beetje rondgekeken had op mn pc zei dat. Maar hij wist ook niet hoe het eraf moest.

En wat zijn al die dingen die eronderstaan en bij jou niet? Bij jou staat er trouwens 'partiton(1)' en bij mij 2 is dat iets?

Gokje

is het een pc van bv dell of ackard bell of iets dergelijks?
Als dat zo is dan,

op de Hd zijn twee gedeeltes aangemaakt, partitie 1 en partities 2, op partitie 1 staat een herstelmogelijkheid en op partitie 2 staat het originele systeem, ik zou dan dus nooit zomaar de eerste partitie weghalen, kan ook niet zomaar maar toch als warschuwing.
Ik denk dat dat het verschil is, ik heb namelijk maar 1 partitie en daarop staat alles, ik heb geen merk pc samengesteld door een dell of iets gergelijks maar door mezelf.
Als die gene denkt te zien dat er meerdere systeemen op staan wil ik wel graag weten waard dat staat?
Dan kunnen we eens zien of het ernstig is.
grtjs jjw

Meerdere Windows

Ik denk dat bij jou op de eerste partitie Windows 98 staat, en dat jij dus een dual-boot mogelijkheid hebt. Echter, de time out staat bij jou op 0, dus hij schakelt direct door naar XP. Verander dat getal in time out maar eens in 10 of zo, dan heb jij bij het opstarten alle tijd om te zien wat die optie Windows op partitie 1 is. Als het goed is, kun je die dan met de pijltoetsen selecteren en kiezen. En dan zit je volgens mij in Windows 98. Maar het kan ook zijn, dat die Packard Bell reactie klopt...
Een vriendelijke groet van Jan.

Inderdaad staat er een dualboot op jouw PC, Win98 of ME (?) op partitie 1 (dat is die C:\="Microsoft Windows") en WinXP op partitie 2. En ook is het Recovery Console geïnstalleerd. Op zich niet erg, alleen krijg ik het idee dat je er helemaal niks mee doet, en dan is het natuurlijk wel zonde van de ruimte. Mocht je het weg willen hebben dan kun je hier lezen hoe dat moet: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=93702 (zie vooral vraag 19)

THNX !!!

Ik gebruik idd alleen windows xp. Dus ik verwijder die andere gewoon.

Bedankt voor jullie hulp. :)

Op zich niet erg maar als daar nu ook de recovery map op staat dan ben je die dus ook kwijt, of te wel bij zware problemen kun je niet zomaar, mits je uiteraard alle cd daar gewoon hebt leggen, de pc terug zeten naar de fabriekslevering.
het is maar een waarschuwing.
grtjs jjw

Sorry hoor ik gebruikte een verkeerde naam.
grtjs jjw

Nee, je gebruikte de goede naam. Dat is namelijk wat hij daar heeft geïnstalleerd. Het Recovery Console is het Herstelconsole en dat heeft verder geen andere functie dan het eenvoudig kunnen opstarten hiervan. Maar je verwijderd verder geen fuctionaliteit, alleen kun je nu het RC alleen starten vanaf de WinXP CDROM.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan