Meerdere windows-versies

Status
Niet open voor verdere reacties.

STRATO

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2003
Hoe kan ik zien of er meerdere windows-versies van XP op m'n pc geinstalleerd zijn?

Hoeveel ruimte neemt de standaard-installatie van Windows-XP Professional sowieso in?
(Dit kan ik toch meteen zien ná de installatie van Windows, zonder andere proggies te hebben geinstalleerd?)

Wie helpt mij uit deze onzekerheid?

STRATO zei:
Hoe kan ik zien of er meerdere windows-versies van XP op m'n pc geinstalleerd zijn?

Hoeveel ruimte neemt de standaard-installatie van Windows-XP Professional sowieso in?
(Dit kan ik toch meteen zien ná de installatie van Windows, zonder andere proggies te hebben geinstalleerd?)

Wie helpt mij uit deze onzekerheid?

1. :
Open kladblok
Ga naar: bestand, openen
Open dit bestand: "c:\boot.ini"

De besturingssystemen zijn te vinden onder:
[operating systems]

In principe kunnen er meer zijn welke niet herkend worden.. Heb je het vermoeden dat dit zo is??

2. :
Een XP installatie neemt zo'n 1,5 - 2 GB in beslag, afhankelijk van de geïnstalleerde opties.

Ik zie "c:\boot.ini" niet staan??? Moet ik iets aanpassen bij instellingen??

Wel heb ik 1,78 gb ná alleen de Windows installatie. Dit zou dus inhouden dat Windwos maar één keer geinstalleerd zou zijn???

STRATO zei:
Ik zie "c:\boot.ini" niet staan??? Moet ik iets aanpassen bij instellingen??

Wel heb ik 1,78 gb ná alleen de Windows installatie. Dit zou dus inhouden dat Windwos maar één keer geinstalleerd zou zijn???

Nee, die zie je niet. Daarom moet je ook "c:\boot.ini" intikken.
Dat is mogelijk hoor, niets vreemds.

Hoezo heb je het vermoeden dat er iets fout is?

Of extra> map-opties, tabblad beeld, en vervolgens verborgen/systeembestanden wel laten weergeven.
Maar heb je maar 1 windows map? Of een winnt map? Want als er al meerdere windows-en op staan, dan staan ze in ieder geval in een eigen map.

pmeijne zei:
Of extra> map-opties, tabblad beeld, en vervolgens verborgen/systeembestanden wel laten weergeven.
Maar heb je maar 1 windows map? Of een winnt map? Want als er al meerdere windows-en op staan, dan staan ze in ieder geval in een eigen map.
Niet per se toch? Ik kan na een bevestiging (waarschuwing tijdens installatie) toch systeemfiles overschijven? (ofniesoms :p).

Als je ze overschrijft, dan heb je toch nog maar 1 windows ;)

pmeijne zei:
Als je ze overschrijft, dan heb je toch nog maar 1 windows ;)

Ik snap wat je bedoelt :p, maar als jij Windows 98 in c:\windows zet en daar overheen windows XP in c:\windows blijft de vermelding naar 98 bestaan, sommige bestanden gaan aangepast worden en anderen niet.
98 werkt vooral met \system en XP met \system32.

Ik heb ooit op één PC met twee partities Windows 98, Windows XP en Windows XP zien staan ( en een junk aan spyware :shocked: ).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan