Meerdere word documenten samenvoegen

• Onderwerp starter Onderwerp starter MJPM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MJPM

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2015
Hallo,

Ik voer de administratie van meerdere ondernemingen en houd maandelijks mijn opmerkingen over de financiële situatie per onderneming bij. Dit doe ik in aparte bestanden, omdat deze gegevens ook worden doorgestuurd naar de diverse ondernemers en zij alleen inzake krijgen in hun eigen cijfers en opmerkingen.

Maar voor mij is het handig als ik alles kan samenvoegen in een centraal bestand. Kan dat? Kan ik de diverse word bestanden (of hun inhoud) simpel samenvoegen naar een nieuw centraal bestand? Bij voorkeur met een koppeling zodat het centrale bestand automatisch bijwerkt als een van de bestanden gewijzigd is.

Eventueel wil ik ook best met Excel werken als dat lukt, of een ander programma.

Belangrijk is dus dat we losse bestanden houden en die maandelijks bijhouden en bewerken. Uit die bestanden wil ik de inhoud dus gekoppeld hebben aan een centraal bestand, wat wijzigingen ook overneemt.

Ik hoop dat jullie me snappen en kunnen helpen

Groet!

automatisch bijwerken is wat lastig alleen in office. Je zou het wel kunnen doen via vb.net of vbs en dan dat programma via de scheduler laten draaien.

Je hebt het over koppelingen, wil je in je centrale bestand alleen een link naar het deelbestand of het hele deelbestand inbrengen? Je noemt beide, maar de aanpak is een stuk anders.

automatisch bijwerken is wat lastig alleen in office.
Hoeft niet; ik zou in dit geval met Hoofd- en subdocumenten werken. Het hoofddocument bevat dan de koppelingen naar de losse (sub)documenten die je geheel zelfstandig kunt blijven bewerken. Zodra je het hoofddocument opent, zie je dus altijd de bijgewerkte bestanden. Omgekeerd kun je een uitgeklapt hoofddocument gewoon bewerken, waarbij je de dus eigenlijk de subdocumenten bewerkt. Vanuit je hoofddocument kun je subdocumenten naar believen inklappen of uitklappen, alleen de koppen laten zien etc. Kortom: ik zou daar eens naar kijken!

Geweldig OctaFish, ik denk dat dit is wat ik zoek!
Heb nu een testbestandje gemaakt en ik denk dat ik hiermee verder kan. Ik ga ermee aan de slag, bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan