• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere xml bestand importeren in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Syphera

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2004
Ik loop tegen een probleem aan met het importeren van XML bestanden in excel.

Als ik een bestand importeer, dan krijg ik de gegevens wel te zien op de eerste rij.
Ga ik dan op rij 2 staan en importeer ik een ander bestand, dan overschrijft hij de eerste rij weer.

Als ik alle bestanden selecteer om in te lezen, dan krijg ik alleen maar foutmeldingen.

Ik gebruik de importeer functie uit het ontwikkelaarsmenu.

Het XML bestand bevat deze code:
<
?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?
>
<
Data Id="Q201F3"
Object="test"
ObjectType="_GOED"
Actie="Delete"
>

Wat ik wil is dat elk xml bestand op een nieuwe regel wordt weggeschreven in excel.
Hoe moet ik dit oplossen, want het overtypen van bijna 900 xml bestanden in excel zie ik niet zo zitten.

Ben benieuwd naar jullie oplossingen.

XML import gebruikt volgens mij inderdaad de hele pagina als basiselement om de informatie te plaatsen. In principe kan het wel met vba.

Toch geeft de help functie aan dat je meerdere xml bestanden tegelijkertijd moet kunnen importeren.
Ik heb alle mogelijkheden (binnen mijn bereik) al geprobeerd, maar het lukt me maar niet.

Ben bang dat het handwerk wordt, tenzij iemand hier met een geniale oplossing komt.

welke windows versie en welke office gebruik je? Volgens de handleiding zou multi-import inderdaad gewoon moeten werken (tenminste als de schema's overeen komen).

kun je nog 1 a 2 voorbeelden posten? dan kan ik eventueel proberen het probleem te reproduceren

Hopelijk ka je wat met deze 4 voorbeeld bestanden.

Bijlagen

• XML.zip
    XML.zip
    1.013 bytes · Weergaven: 76
Het probleem lijkt te zijn dat de tags niet netjes zijn afgesloten, daardoor is het geen valide XML volgens excel.

Na het aanpassen van de files zijn ze wel in te lezen, maar blijft excel over het schema zeuren. Met een script zijn ze wel toe te voegen, maar moet je dus alsnog eerst valide xml hebben

Gezien de invalide xml zou ik de xml-import vergeten en een scriptje maken dat al je bestanden als gewoon tekst bestand inleest, en met wat splits en zo de vier attributen in een tabel zet.

Dan moet ik maar eens aan de gang gaan met het maken van een script.

Dank voor jullie hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan