• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere zoekbalken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevindewapper

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2011
ik heb een database met artikels van verschillende klanten. Aan die artikels staan andere gegevens gekoppeld zoals een tekeningnummer en een fotonummer.

Ik wil makkelijk kunnen zoeken op verschillende parameters; en dan wil ik zoekopdracht kunnen combineren, bv. eerst op klantnummer en dan binnen die klant op werktekening, en als er dan weer meerdere tekeningen zijn op een volgende parameter.

Kan ik hiervoor in Cel A2 t/m K2 een zoekbalk maken die in de betreffende kolom zoekt? Ik kan wel de standaard filter gebruiken maar dit werkt niet handig omdat er veel artikels in staan.

Wie kan mij helpen

Bijlagen

Per toeval heb ik bestand gevonden welke een zoekbalk heeft precies zoals ik hem zoek, het bestand staat in de bijlage. (http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/650813-Excel-lijst-met-zoekbalk-zoekfunctie).

Echter heb ik beperkte kennis van Excel en geen kennis van VBA. Hierdoor krijg ik sommige dingen niet voor elkaar zoals extra kolommen toevoegen (na kolom I stopt het), en ik zie ook geen extra tabbladen.

Hoe kan ik zelf deze zoekbalk in een nieuw excel document toevoegen zonder alle beveiligen/afschermingen?

Bijlagen

Niemand die mij op weg kan helpen met een zoekbalk in excel. Ik kan het zelf helaas nergens vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan