• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere zoekvelden met verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jandekruyk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mei 2011
Goedemorgen,

Op dit moment ben ik bezig om informatie uit een database inzichtelijk te maken. Het is als volgt de data staat in een aparte sheet en ik probeer in een andere sheet een soort " dashboard" te maken. Tot dusver ging dit zeer goed met verticaal zoeken, alleen loopt ik tegen het probleem aan dat ik niet een zoekveld wil maar meerdere en dit lukt helaas niet. Zo heb ik het nu

Nummer: (zoekwaarde)

Naam: =VLOOKUP(B1,Database!A5:AE247,1,FALSE)
Nummer: =VLOOKUP(B1,Database!A5:AE247,1,FALSE)
Telefoonnummer: =VLOOKUP(B1,Database!A5:AE247,1,FALSE)
ect.

Wat ik dus wil is:

Nummer: (zoekwaarde)
Telefoonnummer: (zoekwaarde)
Naam: (zoekwaarder)
Ect.

Nummer:
Naam:
Telefoonnummer:

Bij voorbaat dank,

Jan

Dag Jan,

Afhankelijk van wat je op wilt halen, numeriek of alfanumeriek, kun je de functie =SOMPRODUCT() of =MLOOKUP() gebruiken.

De SOMPRODUCT is een standaard Excel functie, MLOOKUP() is een 'User defined function'. De laatste kun je installeren vanaf mijn site.
Tevens is er een uitleg over SOMPRODUCT te vinden.

Succes
Erik

Hallo

Oftewel een voorbeeldje doet ook vaak wonderen. Hoeft er niet gegist te worden.

mvg Peter

=SOMPRODUCT((A1:A100="Piet")*(B1:B100=25)*(C1:C100="0612345678")*(D1:D100))

Kolom A, Naam
Kolom B, Nummer
Kolom C, Telefoon
Kolom D, Kolom waar gegeven wordt opgehaald

Deze formule werkt alleen als er enkel getallen in D1:D100 staan. Als de combinatie van opgegeven zoekwaarden meerdere malen voorkomt dan worden de resultaten biju elkaar opgeteld.

De functie =MLOOKUP() is een zelf gemaakte functie, hiervoor moet VBA code gekopieerd worden. De code is te vinden op http://www.excelguide.eu.

Bedankt voor de snelle reactie, ik denk dat het met deze formules wel gaat lukken. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan