• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Meerdere zoekwaarden

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Glenno

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2007
Hallo allemaal,

Ik verzin van alles om mijn managementprogramma te verbeteren, maar loop vast met formules. VBA is aan mij niet besteed (geen kaas van gegeten).

Ik heb een bestandje aangeleverd waaruit mijn "uitdaging" moet blijken.

Kortweg: een waarde moet gezocht worden op basis van een medewerkerslevel, de soort behandeling, en wel/geen "X" in een kolom. De match levert een waarde ( bedrag ) op.

Wie helpt mij uit de brand?

Alvast dank,
Glenno

Bijlagen

Als je dan toch wilt verbeteren;
- zorg dat lege kolommen in tabellen verwijderd worden
- zorg dat termen met elkaar overeenkomen. Waarom XX gebruiken als je ook SalarytwoX gebruikt. Dit maakt de formule ingewikkelder en langer.
- zorg dat gegevens in de tabel komen.

In kom op zoiets met jouw voorbeeld:
Code:
=INDEX(Tabellen!$G$4:$J$10;VERGELIJKEN(A4;Tabellen!$E$4:$E$10;0);VERGELIJKEN(KIEZEN(VERGELIJKEN(VERT.ZOEKEN(B4;Tabellen!$A$4:$C$22;3;0);{0;"X";1"XX";"XXX"};0);"NormalSalary";"SalaryOneX";"SalaryTwoX";"SalaryThreeX");Tabellen!$G$3:$J$3;0))

Laatst bewerkt:
Hallo,
Ik heb beide formules uitgeprobeerd. Beiden werken niet.
1. Van AlexCel werkt de formule niet in het voorbeeldbestand, met uitzondering van de eerste regel/berekening. Overigens pas nadat ik de "1" had verwijderd vóór "XX".
Ik krijg na de 1-ste regel alleen nog #N/B's.
Ook in het originele bestand werkt de formule niet.

2. De formule van Ahulpje werkt goed in het voorbeeldbestand. In het originele bestand werkt het echter niet. De foutmelding is #NAAM? Die blijkt de ontstaan bij "Salary". Ik begrijp ook niet waar dit naar verwijst. In het voorbeeldbestand is het niet opgenomen. Ik heb al diverse opties geprobeerd, maar die werken (ook) niet.

Ingevuld in je voorbeeld. Dat foutje in de formule had je goed gespot. De 0;"X";1"XX" moet zijn 0;"X";"XX".

Bijlagen

Ik had er ook bijgezet: "Meet een iets andere inrichting van je tabellen", Salary was de naam van een van die tabellen.
In de bijlage een versie zonder de tabel Salary, maar nog wel met een extra kolom in de tabel Treatments, die geeft aan in welke kolom van E3:J10 gezocht moet worden.

Bijlagen

Niet dat het veel uitmaakt, maar ietsje korter.
Code:
=INDEX(Tabellen!G$4:J$10;X.VERGELIJKEN(A4;TherapistSort14[TherapistSort]);VERGELIJKEN(X.ZOEKEN(B4;Treatments[Treatments];Tabellen!C$4:C$22);{0;"x";"xx";"xxx"};0))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan