• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerkeuze dropdown list

Status
Niet open voor verdere reacties.

nanjo

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2006
Hallo allemaal,

ik heb in een excelbestand op een aantal kolommen validatie toegepast met behulp van lijsten. Dit werkt echt perfect! Nu zijn er echter een aantal kolommen waar je meer keuzes zou moeten kunnen maken die dan in de onderliggende cel moeten worden neergezet (eventueel gescheiden door een komma). In het bijgevoegde bestandje staat op de 1e kolom validatie. Hieruit kan ik maar 1 item per cel kiezen. Wie heeft suggesties om op een dergelijke wijze meerdere keuzes te maken?

Nanjo

Bijlagen

Ad

Bedankt alweer wat geleerd
bedankt!!!

Ik wist niet dat je een validatie lijst op een anderwerkblad kunt hebben door het bereik te definieren !!

bedankt dus

groet Rien:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Nanjo,

Kijk eens of je iets met dit voorbeeld kunt.

Dit is ook wel nuttig, maar niet helemaal wat ik bedoel. Ik wil namelijk uit 1 lijstje meerdere items kunnen kiezen die dan in 1 cel moeten worden neergezet. Deze lijst zal ongeveer 10 items bevatten, het aantal variaties is dus behoorlijk. Uiteindelijk zal ik uitsnedes willen maken door te filteren en dan is het handig als ik dit op 1 kolom kan doen. In het bestand zullen uiteindelijk ongeveer 5 van deze kolommen moeten komen met telkens een ander lijstje. Ik heb nog een beetje zitten grasduinen op internet en volgens mij zou het met een listbox mogelijk moeten zijn.....nu nog even uitvogelen hoe...

grtz Nanjo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan