meerkeuze listitems access 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

annetiti

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2007
Hallo

Ik ben aan het knoeien! Graag had ik een query opgebouwd afhankelijk van een keuze in het formulier Selectieboom.
maw de gebruiker maakt één of meerdere keuzes van bomen --> aan de hand hiervan moet een rapport afgedrukt worden.
- graag had ik die selectie geprogrammeerd --> sql --> om zo een rapport op te roepen. Dit lukt me niet.

Het selectieformulier wordt uitgebreid zodat de gebruiker op meerdere velden kan selecteren.

zie het formulier frm_selectie_parkbomen --> aan de hand van de meervoudige selectie bomen moet een juist sql-statement opgebouwd worden --> deze sql statement zou ik dan graag gebruiken in het rapport.
Weet iemand raad? In bijlage de testdatabase.
groeten AnnetitiBekijk bijlage vraagmeerkeuze.zipBekijk bijlage vraagmeerkeuze.zip

Je vangt de waarden van de keuzelijst verkeerd af. Daarbij heb je ook nog eens te maken met een tekststring, en die zou je misschien anders moeten samenvoegen. Daarom twee methodes om de string te maken:

Code:
With Me.cboBomen
    .SetFocus
    itm = Split(.Text, ";")
    strSQL = "SELECT Parkbomen.* FROM tbl_bomen where Arboretumnummer in ('" & .Text & "')"
End With
Debug.Print strSQL

For i = LBound(itm) To UBound(itm)
    Criterium = Criterium & "'" & itm(i) & "'"
    If i < UBound(itm) Then Criterium = Criterium & ";"
Next i
strSQL = "SELECT Parkbomen.* FROM tbl_bomen where Arboretumnummer in (" & Criterium & ")"
MsgBox strSQL

Dag Octafish

Hartelijk dank.
De Split funktie kende ik niet. Deze heb ik toegepast en het werkt!
Heel tevreden met deze oplossing.
groeten Anne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan