Meerkeuzenlijst in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Budtje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 aug 2016
Goedemorgen,

Ik wil in Word een dropdownlist plaatsen. Ik zal graag meerdere opties willen selecteren in zo'n lijst. is dit mogelijk?

Alvast bedankt

Budtje

Simpele vragen verdienen een simpel antwoord: nee, dat kan niet. Maar je kunt wel een formulier maken met een gewone listbox waarin je meerdere waarden kunt selecteren. De reden dat de 'eigen keuzelijsten' in de Ontwikkelaars werkbalk het niet kunnen is eigenlijk ook simpel: de output levert altijd een tekst op die op de cursorpositie staat. Bij meerdere gekozen waarden is dat niet altijd de bedoeling; wellicht wil je de teksten op een eigen alinea hebben bijvoorbeeld. En in dat geval zul je dus moeten programmeren.

Ik wil in Word een dropdownlist plaatsen. Ik zal graag meerdere opties willen selecteren in zo'n lijst. is dit mogelijk?
Ik vermoed dat je niet meerdere opties wil selecteren, maar dat je uit meerdere opties er 1 wil kiezen. Is dat juist? Indien ja:
1. Klik bovenaan in het menu op Ontwikkelaars (als Ontwikkelaars miet zichtbaar is, kies dan: "Bestand" - "Opties" - "Lint aanpassen", vink in de rechterkolom aan: "Ontwikkelaars", en klik op "Ok").
2. Klik in de groep "Besturingselementen" op Ontwerpmodus.
3. Klik in dezelfde groep op Inhoudsbesturingselement voor keuzelijsten met invoervak.
4. Als het besturingselement in het document staat, selecteer het dan volledig, klik op de rechtermuisknop en kies Eigenschappen.
5. Klik op Toevoegen, vul de eerste optie in, en klik op Ok.
6. Herhaal punt 4 zo vaak als nodig.
7. Klik weer 1x op Ontwerpmodus om die optie af te sluiten.

Ik vermoed dat je niet meerdere opties wil selecteren, maar dat je uit meerdere opties er 1 wil kiezen.
Dan lees jij het anders als ik :).

Dank je Octafish en Zapatr voor jullie reactie.

Het deel van Zapatr was ik bekend mee en was niet wat ik bedoelden. Ik wil een lijst waarin ik wel meerdere opties kan kiezen. (wordt gebruikt voor het maken van patientindicaties en welke hulpmiddelen we moeten inzetten)

Momenteel heb ik het maar opgelost door te werken met de selectievakjes. De wens onstond doordat er meerdere van dit soort lijstjes in mijn formulier zitten en daardoor het formulier iets te groot wordt om er nog prettige mee te werken.

Wel eens van het tabblad object gehoord? Speciaal voor formulieren met veel objecten die je moet kunnen groeperen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan