• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerkeuzevragen: cellen vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Otherside

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2008
Hallo,

Ik heb een sheet met:
kolom A: de namen van de kandidaten
rij 1: de antwoorden van kandidaat 1
rij 2: de antwoorden van kandidaat 2 (enz)
Nu heb ik de juiste antwoorden op rij X staan.
Aangezien het om een twintigtal vragen gaat, zou ik graag willen weten welke formule ik kan toepassen om het aantal juist gegeven antwoorden per kandidaat weer te geven.

Alvast bedankt!
Otherside.

Hallo Otherside,

Het is een stuk gemakkelijker en het werkt ook een stuk sneller als je jouw vraag zou vergezellen met een voorbeeldbestandje (zo nodig ontdaan van privacygevoelige gegevens).

Otherside,

Dit lukt waarschijnlijk met Aantal.als

Maar zoals Thoralf al terecht opmerkte : Een voorbeeldbestand maakt het een stuk eenvoudiger om mee te denken.

Sh*t, ja dat was ik nog van plan.
Zie de toegevoegde bijlage voor het voorbeeldje!

Alvast bedankt :)

Bijlagen

Komt dit overeen met jouw verwachtingen?

Hmm dit is inderdaad wat ik zocht, bedankt! Ziet er zo makkelijk uit.. sorry voor de overlast ;)
Ik heb iets vergelijkbaars ook geprobeerd, maar wat doen die 2 streepjes tussen de buitenste haakjes in jouw formule precies?
=SOM(--(B3:U3=$B$6:$U$6))

Laatst bewerkt:
Die zorgen er voor dat de binaire aanduiding WAAR wordt omgezet in 1 en ONWAAR in 0.
Immers -1 maal -1 is +1.
In plaats van -- zou *1 ook kunnen.
Je moet je wel realiseren dat je te maken hebt met een matrix-formule.

Die zorgen er voor dat de binaire aanduiding WAAR wordt omgezet in 1 en ONWAAR in 0.
Immers -1 maal -1 is +1.
In plaats van -- zou *1 ook kunnen.
Je moet je wel realiseren dat je te maken hebt met een matrix-formule.

Ach ja, natuurlijk!
Dankjewel :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan