Meertalige Wordpress website

Status
Niet open voor verdere reacties.

weddy

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2011
Ik wil deze week mijn nieuwe website lanceren.

Nu wil ik hem naast in het Nederlands ook in het Engels en het Frans beschikbaar maken. Niet door hem automatisch te laten vertalen ik maak zelf de drie versies.

De bedoeling is dus dat de bezoeker automatisch op de website in zijn taal terechtkomt. Hoe kan ik dit mogelijk maken met Wordpress?

Moet ik dan drie verschillende websites maken op drie verschillende domeinen? Bv: nl.website.eu, fr.website.eu en uk.website.eu? Of zijn er betere manieren?

Om het voor jouw zelf als scripter/webdesigner makkelijker/overzichtelijker te maken zou ik als ik jouw was drie verschillende maken. Zoals je zelf al aangeeft.

Om het voor jouw zelf als scripter/webdesigner makkelijker/overzichtelijker te maken zou ik als ik jouw was drie verschillende maken. Zoals je zelf al aangeeft.

Ok, maar hoe zorg ik ervoor dat de bezoeker automatisch de website in zijn taal te zien krijgt?

...hoe zorg ik ervoor dat de bezoeker automatisch de website in zijn taal te zien krijgt?

Dat kun je niet.
Daarom zie je ook heel vaak vlaggetjes ergens op de openingspagina voor de juiste ( is dus gewenste) taalkeuze.
Je kunt waarschijnlijk alleen iets doen met ip adres van herkomst en dan de taal van het land als uitgangspunt nemen. Maar of dat ook de gewenste taal is kun jij niet weten! :) Veligste keuze is altijd de bezoeker zelf de keuze bieden.

Laatst bewerkt:
Wat je wel kunt maken is dat wanneer iemand met een bepaald IP heeft geselecteerd dat hij de pagina bijvoorbeeld in Engels wil zien dat de database dat opneemt en dat de volgende keer dat die gene komt de website standaard in Engels is (En bovenin dan vlaggetjes zodat wanneer er iets fout gaat de gene altijd een andere taal kan kiezen)

Echter is het probleem hiermee dat het op ten duur veel data kan kosten.

Ik zou persoonlijk gewoon zo doen dat mensen standaard op de website komen met een vlaggetje. Wanneer ze vaker willen komen en meteen op de goeie willen zijn kunnen ze toch bijv. nl. doen?

Wat je wel kunt maken is dat wanneer iemand met een bepaald IP heeft geselecteerd dat hij de pagina bijvoorbeeld in Engels wil zien dat de database dat opneemt en dat de volgende keer dat die gene komt de website standaard in Engels is (En bovenin dan vlaggetjes zodat wanneer er iets fout gaat de gene altijd een andere taal kan kiezen)

Echter is het probleem hiermee dat het op ten duur veel data kan kosten.

Ik zou persoonlijk gewoon zo doen dat mensen standaard op de website komen met een vlaggetje. Wanneer ze vaker willen komen en meteen op de goeie willen zijn kunnen ze toch bijv. nl. doen?

Bedankt ik denk dat ik het inderdaad zo ga oplossen

Om eenmaal gemaakte keuzes van bezoekers te onthouden zodat bij een volgend bezoek de juiste instellingen gebruikt kunnen worden zijn de cookies uitgevonden. Ik zou die gebruiken, geen dure database nodig! :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan