Hallo,
Er zit een verschil in meeruren ten opzicht van overuren in onze CAO. Meeruren zijn de uren die je meer werkt dan je contacturen, maar minder dan 40 per week. Overuren zijn de uren vanaf 40 uur.
Voorbeeld:
Ik heb een contract van 32 uur per week en ik werk er 42 in een week. Meeruren zijn 40-32=8, overuren zijn 42-40=2.
Nu wil ik excel dit laten uitrekenen. C4 = het gewerkte aantal uur, D4 moet het aantal meeruren weergeven. D5 geeft de overuren weer:=ALS(gewerkte uren>40;(gewerkte uren-40)*1,2;0) (*1,2 is omdat overuren met factor 1,2 worden vergoed).
Hoe maak ik een formule die het aantal gewerkte uren, meer dan contracturen en minder dan 40 telt?
Alvast bedankt.
Er zit een verschil in meeruren ten opzicht van overuren in onze CAO. Meeruren zijn de uren die je meer werkt dan je contacturen, maar minder dan 40 per week. Overuren zijn de uren vanaf 40 uur.
Voorbeeld:
Ik heb een contract van 32 uur per week en ik werk er 42 in een week. Meeruren zijn 40-32=8, overuren zijn 42-40=2.
Nu wil ik excel dit laten uitrekenen. C4 = het gewerkte aantal uur, D4 moet het aantal meeruren weergeven. D5 geeft de overuren weer:=ALS(gewerkte uren>40;(gewerkte uren-40)*1,2;0) (*1,2 is omdat overuren met factor 1,2 worden vergoed).
Hoe maak ik een formule die het aantal gewerkte uren, meer dan contracturen en minder dan 40 telt?
Alvast bedankt.
Laatst bewerkt: