• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meervoudig zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

fredvanderlaan

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2013
Hallo allemaal,

Vorige week had ik een handje nodig voor het verticaal zoeken omdat ik het zelf niet voor elkaar kreeg. Uiteindelijk met een zetje in de goede richting lukte dit.

Nu heb ik het volgende probleem. Ik ben er al even mee bezig maar het lukt niet. Ik gebruik verticaal zoeken om een bepaalde waarde op te zoeken. Indien deze gevonden word moet waarde "X" in een andere cell, van een totaal "X" in een ander werkblad af worden getrokken. Maar nu is het zo met verticaal zoeken dat deze stopt met verder kijken zodra hij heeft gevonden wat hij zoekt. Echter wil ik dat hij over een heel bereik zoekt. Bijvoorbeeld van A1 tot en met A16. Hoe krijg ik het voor elkaar dat hij deze waarden zoekt en vervolgens de andere waarden opteld en automatisch aftrekt van het totaal.

Gebruikte formule is:
=500-VERT.ZOEKEN([teste.xlsm]Kabellijst!$AP$16; teste.xlsm!Lengte; 6; 0)

In deze situatie trekt hij eenmalig het getal af en dat klopt maar verder gaat hij niet. Ik zou dus willen dat het hele bereik word bekeken en dan word opgeteld en vervolgens word afgetrokken.

Ik hoop dat het duidelijk is in de bijlage staat het bestand waar dit in moet gebeuren. Formule staat in Cell H9.Bekijk bijlage A.. - (project name) - Haspel Info.xlsmBekijk bijlage teste.xlsxBekijk bijlage A.. - (project name) - Haspel Info.xlsmBekijk bijlage teste.xlsx

Grt.
Fred.

Omdat de aanhouder wint. Inmiddels heb ik mijn eigen probleem opgelost dmv een totale andere functie.

Som.ALS is de winnaar geworden en doet precies wat ik wil en nodig heb :D heel fijn :D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan