• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meervoudige keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

GhostTyPoo

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2010
Berichten
11
Hallo allemaal!

ik ben nieuw maar heb inmiddels al wel flink veel geleerd van hier, toch is het echter tijd voor het stellen van een vraag.

ik ben op het moment bezig met een excel programma voor het uitrekenen van tarieven aan de hand van opties.

nu lukken de hoofd onderdelen aardig, formulieren die berekeningen aansturen etc.

Echter benodig ik nu een keuzelijst waar meerdere keuzes in gemaakt kunnen worden. Dit lukt ook nog aardig alleen krijg ik niet de resultaten die ik wil. nu begrijp ik dat de data uit een dergelijk formulier via een VBA script opgeroepen moeten worden maar ik heb echt geen idee hoe precies.

ik heb een voorbeeldje bijgevoegd ter indicatie van mijn plan.

Bekijk bijlage voorbeeld.xls
 
Is dit een mogelijke oplossing?

Zie de bijlage
 

Bijlagen

  • Voorbeeld_WS.xls
    26,5 KB · Weergaven: 469
Hallo allemaal!

ik ben nieuw maar heb inmiddels al wel flink veel geleerd van hier, toch is het echter tijd voor het stellen van een vraag.

ik ben op het moment bezig met een excel programma voor het uitrekenen van tarieven aan de hand van opties.

nu lukken de hoofd onderdelen aardig, formulieren die berekeningen aansturen etc.

Echter benodig ik nu een keuzelijst waar meerdere keuzes in gemaakt kunnen worden. Dit lukt ook nog aardig alleen krijg ik niet de resultaten die ik wil. nu begrijp ik dat de data uit een dergelijk formulier via een VBA script opgeroepen moeten worden maar ik heb echt geen idee hoe precies.

ik heb een voorbeeldje bijgevoegd ter indicatie van mijn plan.

Bekijk bijlage 105652

Je kunt in VBA inderdaad meerdere keuzes maken maar uit je voorbeeld blijkt niet duidelijk voor mij hoe je het wilt hebben.
Wellicht kan je dat wat nader toelichten.

@MetWillem.
De 2e ALS kan je vervangen door de verwijzing naar de D-kolom :
Code:
=ALS(ISLEEG(D5);"";D5)

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Even het bestand bekeken waar het in moet komen, en de makkelijkste manier is dat voor elke mogelijke optie: kan oplopen tot een stuk of 10 denk ik

in een cel een waarde komt, dus optie 1 geselecteerd: cel d2 word "Waar" of 1 oid, in ieder geval een waarde waar ik wat mee kan.

het echter wel belangrijk dat het in een formulier element komt, andere opties kunnen niet gezien het een centraal bedienbaar bestand word, waar meerdere gebruikers informatie uit kunnen halen. het moet ook aardig jip en janneke achtig worden dus een Keuzelijst element is het gemakkelijkst.
 
Niet helemaal duidelijk hoe je het wilt hebben, maar in bijgevoegd bestand is een voorbeeld:
- In de rode cel (C1) zit een datavalidatie met keuzes (keuze 1 t/m 10).
Zodra je een keuze maakt wordt de keuze in de cellen eronder gezet.
Dus je kiest voor "keuze4" en keuze4 verschijnt in cel C2.
Vervolgens kies je voor "keuze7" en deze verschijnt in C3.
Etc.

Naast de datavalidatie zit een combobox met keuzes.
De gemaakte keuzes verschijnen in de E-kolom volgens eerder genoemde principe.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 

Bijlagen

  • Keuzelijsten.xls
    39,5 KB · Weergaven: 462
In het bijgevoegd bestand zit een lijst met nummers en ernaast is een Listbox met deze nummers.
Zodra je 1 of meerdere van deze nummers uit de lijst kiest, verschijnen in de cellen er naast 1'en (geselecteerd) en 0'en (niet geselecteerd).

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 

Bijlagen

  • Voorbeeld selectie.xls
    37 KB · Weergaven: 612
Je bent echt totaal geweldig!

echt al vanaf het moment van de eerste post tot nu aan het zoeken naar een oplossing!

Helemaal top!
 
Je bent echt totaal geweldig!

echt al vanaf het moment van de eerste post tot nu aan het zoeken naar een oplossing!

Helemaal top!

Graag gedaan.
Graag nog even de vraag op opgelost zetten (bovenaan op de pagina).
Bvd.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan