excelrookie2016
Gebruiker
- Lid geworden
- 26 okt 2016
Beste allen,
Ik heb een grote data set waarbij ik een selectie wil maken o.b.v. bepaalde voorwaarden, maar kom er niet uit hoe dit te doen met een formule.
De onderstaande voorbeeld-dataset bevat drie soorten ID's. Selectievoorwaarde: >2 registraties (aantal rijen behorende bij het unieke ID) die een waarde hebben groter dan 0 (>0) (kolom aantal), waarbij alle rijen geselecteerd moeten worden die vallen onder het unieke ID.
->Dus alle rijen van met UNIEK ID 7 zouden geselecteerd moeten worden omdat er meer dan 2 registraties zijn met een waarde boven de nul.
->O.b.v. van de gewenste formule zouden alle rijen met UNIEK ID 8 niet geselecteerd moeten worden aangezien er maar 2 registraties zijn.
->In het geval van UNIEK ID 9 zouden ook alle rijen met dit ID nummer niet geselecteerd moeten worden aangezien aangezien er slechts twee registraties zijn met een waarde boven de nul.
Ik weet dus niet hoe ik deze formule met Select if and etc dien te maken. De uitkomst mag overigens ook een TRUE of FALSE zijn in een extra kolom, waarna ik de selectie via de filter optie uitvoer.
Ik hoop dat iemand een voorbeeld heeft hoe ik zoiets kan aanpakken...
[TABLE="class: grid, width: 500, align: left"]
[TR]
[TD]Uniek ID[/TD]
[TD]Jaar
[/TD]
[TD]Aantal
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]7
[/TD]
[TD]2000
[/TD]
[TD]3
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]7
[/TD]
[TD]2001
[/TD]
[TD]7
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]7
[/TD]
[TD]2003
[/TD]
[TD]2
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]7
[/TD]
[TD]2005
[/TD]
[TD]11
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]7
[/TD]
[TD]2009
[/TD]
[TD]0
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]7
[/TD]
[TD]2010
[/TD]
[TD]0
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]8
[/TD]
[TD]2000
[/TD]
[TD]5
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]8
[/TD]
[TD]2005
[/TD]
[TD]3
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]9
[/TD]
[TD]2002
[/TD]
[TD]0
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]9
[/TD]
[TD]2004
[/TD]
[TD]0
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]9
[/TD]
[TD]2005
[/TD]
[TD]8
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]9
[/TD]
[TD]2006
[/TD]
[TD]0
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]9
[/TD]
[TD]2007
[/TD]
[TD]2
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Ik heb een grote data set waarbij ik een selectie wil maken o.b.v. bepaalde voorwaarden, maar kom er niet uit hoe dit te doen met een formule.
De onderstaande voorbeeld-dataset bevat drie soorten ID's. Selectievoorwaarde: >2 registraties (aantal rijen behorende bij het unieke ID) die een waarde hebben groter dan 0 (>0) (kolom aantal), waarbij alle rijen geselecteerd moeten worden die vallen onder het unieke ID.
->Dus alle rijen van met UNIEK ID 7 zouden geselecteerd moeten worden omdat er meer dan 2 registraties zijn met een waarde boven de nul.
->O.b.v. van de gewenste formule zouden alle rijen met UNIEK ID 8 niet geselecteerd moeten worden aangezien er maar 2 registraties zijn.
->In het geval van UNIEK ID 9 zouden ook alle rijen met dit ID nummer niet geselecteerd moeten worden aangezien aangezien er slechts twee registraties zijn met een waarde boven de nul.
Ik weet dus niet hoe ik deze formule met Select if and etc dien te maken. De uitkomst mag overigens ook een TRUE of FALSE zijn in een extra kolom, waarna ik de selectie via de filter optie uitvoer.
Ik hoop dat iemand een voorbeeld heeft hoe ik zoiets kan aanpakken...
[TABLE="class: grid, width: 500, align: left"]
[TR]
[TD]Uniek ID[/TD]
[TD]Jaar
[/TD]
[TD]Aantal
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]7
[/TD]
[TD]2000