meervoudige selectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

perco

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2012
Berichten
49
keuze.jpgik gebruik de techniek uit deze database al langere tijd echter bij meervoudige selecties bij 2 keuzelijsten werkt het filter niet

ik maak in dit geval eerst keuze groente en schoonmaak, daarna 38 en 39,

moet ik hiervoor de code aanpassen ? of kan dit gewoon niet ?
 

Bijlagen

  • Filteren Uitgebreid V4.1.zip
    88,3 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Alles kan (nou ja, bijna alles :) ). Ik zal er vanavond even naar kijken, want er zal denk ik wat moeten worden aangepast aan het filter.
 
@ Octafish

da's fijn want dit is voor mij een brug te ver
 
Ik heb het filter aangepast (er zaten nog wat onhandige zaken in) en nu doet-ie het wel goed.
 

Bijlagen

  • Filteren Uitgebreid V4.2.rar
    48,4 KB · Weergaven: 162
Laatst bewerkt:
Perfect, code overgenomen, aangepast en werkend
Dank voor de snelle oplossing
 
Graag gedaan. Ik heb 'm natuurlijk ook graag werkend :). Heb je kunnen achterhalen wat er is veranderd? En Waarom?
 
Code:
For Each itm In Me("lstFilter" & iLst).ItemsSelected
[COLOR="#FF0000"]If Not sKeuze = "" Then sKeuze = sKeuze & "\"[/COLOR]
sKeuze = sKeuze & Me("lstFilter" & iLst).ItemData(itm) [COLOR="#FF0000"]& "\"[/COLOR]
 
Dat is één aanpassing. Hiermee voorkom je dat er onnodige tekens achter de filterstring komen te staan die je dan later met een lusje weer weg moet halen. Die lus is dus ook weg. Veel belangrijker: de verschillende filtergroepen worden nu in één groep gezet (sFilter = sFilter & "(" en sFilter = sFilter & ")" aan het eind) en de variabele sAndOr stond op de verkeerde plek, zodat de verschillende subfilters niet goed werden gecombineerd. Dus deze code:

Code:
    If i < UBound(sFilters) Then
        sFilter = sFilter & sAndOr
    End If

staat nu op een andere plek.
 
Dank

je schaaft de DB steeds verder bij , perfecte tool ondertussen en een hele mooie voorbeeld DB
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan