• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meervoudige validatielijsten gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

lampelek

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2005
Beste mensen,

Ik wil graag de volgende uitdaging voorleggen waarvan ik de oplossing niet kan achterhalen.:confused:
In het meegezonden bestand zitten 3 tabbladen.
Tab [keuzeblad]. Bij het ingeven van een functie in de kolom ‘functie’ (o.b.v. validatielijst op tabblad [validatielijsten]) wil ik in de kolom ‘opleiding’ als keuzes zichtbaar krijgen de cursussen die behoren bij de gekozen functie o.b.v. de matrix op tabblad [Matrix voor validatie].

Er zou in het beeld dat ik heb dan een soort validatielijst beschikbaar moeten zijn, waaruit cursussen gekozen worden, voorbeeld:
Als ik kies voor Functie-1 dan zou in de kolom ‘opleiding’ slechts gekozen mogen worden uit cursus-1 t/m cursus-8. Hetzelfde geldt uiteraard ook voor de cursussen behorende bij de andere functies.

Heeft iemand voor mij een tip om bovenstaande te realiseren.

Alvast bedankt en ik kijk uit naar de reacties.:thumb:

Bijlagen

Is opgelost

Ik heb een beetje door hoe het werkt.
bedankt.
Voor mij is de vraag opgelost:thumb:

Bedankt

Wil je dan de vraag nog even op opgelost/afgehandeld zetten?

Bedankt,

Stomme vraag misschien
Ik kan niet vinden hoe ik mijn bericht op "Opgelost' kan ztten... euhhhh:o

Zo stom vind ik de vraag niet . . .
Tot mijn schande weet ik het ook niet :o:o (ik heb nog nooit een vraag gesteld op een forum)

Er komt vast iemand langs die het weet en een berichtje achterlaat.

Zit er onderaan ergens een knop "vraag is opgelost" ?

Lampelek

In de blauwe balk bij de begin vraag is een keuze mogelijheid om de vraag opgelost te zetten.:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan