Beste mensen,
Ik wil graag meervoudige kolommen selecteren, deze vervolgens kopieren en in een ander Excel bestand plakken. Ik heb tot nu toe de volgende code maar ik loop vast:
Met name bij het begin van de code:
ondervind ik een probleem. Ik wil graag meerdere kolommen selecteren, maar wel telkens 1 kolom overslaan (dus losse selecties). De eerste kolom bepaald de lengte van de selectie (andere kolommen mogen even lang worden geselecteerd). Omdat deze lengte variable is werk ik met Rows.Count.
Kan iemand mij misschien helpen om op deze manier meerdere losse kolommen te selecteren? De standaard manier van Range("A1:A10, C1:C10") (alleen dan variabel) werkt namelijk niet!
Ook het wegschrijven naar een ander werkblad (op een ander Excel document) lukt niet!
Alvast bedankt voor jullie tips!
Ik wil graag meervoudige kolommen selecteren, deze vervolgens kopieren en in een ander Excel bestand plakken. Ik heb tot nu toe de volgende code maar ik loop vast:
Code:
Private Sub CommandButton4_Click()
nr_peers = Range(Range("I8"), Range("I8").End(xlDown)).Rows.Count + 7
Range("I8:I" & nr_peers).Select
Selection.Copy
Windows("Interface 3.4.xls").Activate
Sheets("Data").Select
Range("E1").Select
If Application.WorksheetFunction.CountA("E:E") = 0 Then
[E1].Select
Else
On Error Resume Next
Columns(E).SpecialCells(xlCellTypeBlanks)(1, 1).Select
If Err <> 0 Then
On Error GoTo 0
[E65536].End(xlUp)(2, 1).Select
End If
On Error GoTo 0
End If
ActiveSheet.Paste
Application.CutCopyMode = False
Range("A1").Select
Met name bij het begin van de code:
Code:
Range("I8:I" & nr_peers).Select
Selection.Copy
ondervind ik een probleem. Ik wil graag meerdere kolommen selecteren, maar wel telkens 1 kolom overslaan (dus losse selecties). De eerste kolom bepaald de lengte van de selectie (andere kolommen mogen even lang worden geselecteerd). Omdat deze lengte variable is werk ik met Rows.Count.
Kan iemand mij misschien helpen om op deze manier meerdere losse kolommen te selecteren? De standaard manier van Range("A1:A10, C1:C10") (alleen dan variabel) werkt namelijk niet!
Ook het wegschrijven naar een ander werkblad (op een ander Excel document) lukt niet!
Alvast bedankt voor jullie tips!