• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meervoudige Voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Very Fast Eddy

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2008
Hallo,

In Excel ben ik op zoek om het volgende te realiseren. Wanneer in een willekeurige cel 1 van de volgende teksten wordt ingevuld "ziek" of "vrij" wil ik die cel grijs laten kleuren. Dit is niet zo spannend, zo geregeld. Nu wil ik binnen het zelfde werkblad regelen dat wanneer iets anders wordt ingevuld dan "ziek" of "vrij", dat de celkleur dan rood wordt.

Helaas heb ik het antwoord hierop nog niet kunnen vinden en kan iemand mij hiermee helpen.:thumb:

Groet,
Eddy

Beste Very Fast Eddy ;)

Stel standaard de kleur op rood.
Ga dan naar voorwaardelijke opmaak en geef volgende formule in:

=of(A1="ziek";A1="vrij")
bij opmaak kleur grijs instellen en OK.

Groetjes Danny. :thumb:

@Danny, dan zijn ook de lege cellen rood.

Voor grijs zie danny147
Voor rood:
Code:
=en(A1<>"";A1<>"ziek";A1<>"vrij")

Beste bandito bob ;)

@Danny, dan zijn ook de lege cellen rood.

Voor grijs zie danny147
Voor rood:
Code:
=en(A1<>"";A1<>"ziek";A1<>"vrij")

Had mijn fout achteraf ingezien, bedankt voor de rechtzetting :D

Voorwaarde 1

=of(A1="ziek";A1="vrij") kleur grijs

Voorwaarde 2

=A1<>"" kleur rood

Dit volstaat volgens mij.

Laatst bewerkt:
Ja inderdaad, als je grijs als voorwaarde 1 doet dan kan dit volgens mij.:thumb:

Hallo iedereen,

Sorry voor mijn rijkelijk late reactie, maar ik waarder het zeer dat jullie zo meedenken.:thumb:

Ik gebruik Excel 2007 en probeer de door jullie aangedragen "formules" in te voeren.

Als ik =of(A1="ziek";A1="vrij") bij Start-Voorwaardelijke opmaak-Markeringsregels voor cellen-Tekst met... invoer, krijg ik een foutmelding: "Verwijzingen en formules zijn niet toegestaan in voorwaardelijk opgemaakte tekst waarin Bevat-regels staan. Enz...."

Wellicht is het de bedoeling dat het in de formule regel wordt ingevuld, maar welke code gebruik ik dan om het veld grijs (of een andere kleur te geven)?

Eddy

Beste Very Fast Eddy ;)

Je moet de formule in Excel 2007 ingeven door het volgende te doen.
Ga naar voorwaardelijke opmaak dan naar regels beheren dan nieuwe regel klik dan op een formule gebruiken om te bepalen... en voeg hier de formule in en geef een opmaak eraan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan