Meervoudige waardes in keuselijst met invoervak

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertusoh

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2007
Berichten
12
Zie bijgaand bestand. Wanneer je bij "Ondergrond" een keuze hebt gemaakt laat hij daarna bij sub-ondergrond allen zien die voldoen aan de gekozen "Ondergrond". In dit geval komt Emaille 3 keer voor maar ik wil dat hij Emaille maar 1 keer laat zien. Wie kan me hier bij helpen om dit voor elkaar te krijgen.

Grts
Bertus
 

Bijlagen

  • Primerlijst.zip
    14,7 KB · Weergaven: 58
Laatst bewerkt:
Je moet je tabel hiervoor opslitsen in meerdere tabellen en relaties aan leggen
 
Ik ben niet helemaal een leek met Access, ik heb dit voorbeeldbestand op internet gevonden en een beetje aangepast. het opsplitsen in meerder tabellen wil nog wel lukken maar ralaties leggen en dan dit op de juist manier laten zien gaat me net iets te ver. Is het mogelijk om met een voorzetje te komen ? Ik heb vaak met deze dingen dat wanneer ik zie hoe het gedaan is ik me dan wel kan behelpen.
 
Ik heb al tig site afgestreund over Access en wordt daar niet zo heel veel wijzer van. Ik hoop dat iemand me een aanzetje kan geven .........
 
Al gekeken naar de links die ik door heb gegeven?
We hebben het hier over fundamentele basiskennis, die maak je je niet eigen met een voorbeeldje.
Je zult moeten begrijpen:

- wat relationele databases zijn
- wat normaliseren is
- en wat het verband tussen deze twee is

Vervolgens moet je toch echt zelf eerst proberen om eea te vertalen naar jou specifieke situatie.

Groet,

Tardis
 
Oke, oke,....ik zal me hier beter in gaan verdiepen. Mocht het helemaal niet lukken dan ,,,,
In iedergeval bedankt voor de tips en reacties. Dit is een prima forum.

grts

Bertus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan