• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meest actuele gegevens van verschillende excel-tabladen in een totaallijst.

• Onderwerp starter Onderwerp starter maku
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

maku

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 aug 2011
Beste mensen,

Momenteel ben ik bezig met een spreadscheet voor voorraadbeheersing. Verchillende tabbladen staan voor palletplaatsen . Graag zou ik in het eerste blad een totaallijst zien met de meest actuele voorraad staan met de betreffende huidige voorraadstand.
Ik heb ze in een voorbeeld bestandje staan en in het groen aangegeven wat precies de bedoeling is.

Echter kon ik deze niet up=loaden en heb het via deze link toegevoegd.
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-URQLVA6ZWXER.xls

Wie weet hoe ik dat aan moet pakken?

Groeten Marc

Leg eerst even uit wat je wilt.
Hoe moet excel weten welke regel te pakken.
Van 1-2 en 3 is het de laatste regel van 4 zijn het regel 4-6-7-8-9. Wat zijn hier de criteria?

Niels

Beste Niels,

De bedoeling is dat de meest actuele voorraad stand direct inzichtelijk is op het totaal blad.
Echter op de ene pallet kunnen 5 artikelen liggen terwijl op een andere pallet er slechts maar 1 ligt.

Wat mogelijk is dat per palletplaats de actuele voorraad ingekleurd wordt zoals ook in het voorbeeld. Op die manier kan er zowel 1 als ook 5 artikelen zichtbaar zijn.
De voorraad history moet echter wel blijven om verschillende redenen anders zouden die gedelete kunnen worden.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.

Groeten Marc

Hoi Niels,

De formule die jij erin zette werkt.
Ik ga nu hier verder mee puzzelen, alvast bedankt voor je hulp!!!

Marc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan