meest bizarre probleem ooit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mathiasseynaeve

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2014
Beste lezers,

ik zit met een probleem waar ik dus niet aan uit raak. Het heeft me trouwens al maanden gekost om te zoeken van waar het komt.
Ik heb hier een nieuwe desktop pc, nu ongeveer een jaar oud, zelf samengesteld. Al van in het begin ervaar ik het probleem dat als ik gebeld wordt op mijn gsm dan loopt de computer gewoon vast en slaat enkele ogenblikken gewoon helemaal uit. Na herstart loopt die pc terug lekker, maar van zodra er een oproep binnenkomt op mijn gsm, dan is het terug hetzelfde liedje. Ik vind het vrij raar, want voor zover ik weet heeft mijn pc geen connectie met mijn gsm, zit er niets van wireless op mijn moederbord en ik heb al geprobeerd om alles af te koppelen (randapparatuur, interne componenten) maar dit blijft hetzelfde. Als mijn gsm verder dan 3 meter van de pc ligt is er trouwens ook geen probleem.
Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? En wat ik er kan aan doen? Google levert niets op en ik heb zo het gevoel dat ik een uniek probleem heb :) Al diverse herinstallaties van windows en verschillende versies van windows leveren geen oplossing.

mijn pc:
- MSI B85-g43 gaming moederbord
- coolermaster 650watt voeding
- intel i5 processor 4690K @3.5ghz
- 16gb ram corsair vengeance
- ASUS R9 280X-DC2T-3GD5 videokaart.

best wel een deftige pc dus, als hij wil werken :)

dank om mij effe te helpen indien iemand een oplossing zou weten :)
thx
Mathias

Klinkt misschien raar wat ik nu gaat zeggen.
Probeer eens met een andere gsm hetzelfde te doen als nu met je eigen gsm.
Gebeurd het dan ook, zoeken we het in de pc, maar denk niet dat die het probleem is. eerder jouw gsm.
Schakel bluetooth op je gsm eens uit. Kijken wat er dan gebeurd.

wel, het gebeurd blijkbaar enkel met Iphone.
Ik heb twee iphones, een 4S en 5S en telkens ik naar één van die nummers bel, dan is het feest :)
Ik heb ook nog een oude nokia van voor de oorlog en daarmee zijn er dan weer geen problemen.

Bluetooth ligt altijd uit op de iphones, dat kan mijn batterij niet aan :)

Of het nu met smartphones is het algemeen is weet ik niet, buiten de twee apple's heb ik nog niet kunnen proberen.

Test ook eens met Wifi uitgeschakeld (of niet verbonden) op de iphones.
Werkt ook dat niet, dan eens iTunes deïnstalleren op de pc, incl. de andere Apple diensten (Mobile support, Bonjour etc.)

Tijs.

Itunes staat niet op de PC (staat enkel op mijn laptop). Wel Bonjour, die heb ik verwijderd. Wifi en mobiele data volledig uitgeschakeld, maar het probleem blijft :(

Leg die toestellen eens in een andere kamer, dus verder dan 3 meter. Kijk of dat wat resultaat geeft.
Verder heb ik geen tips voor je.

Tijs.

als ze verder dan 3 meter liggen is er geen probleem :) dan blijft de pc werken zoals het hoort

toch bedankt voor de hulp :)
hopelijk komt er toch een oplossing uit de bus door iemand :)

Dat had je ook geschreven in je startposting, zie ik zojuist. :rolleyes:
Enige wat het dan kan zijn is interferentie, lijkt me.

Is er een mogelijkheid voor je om de systeemkast beter te isoleren? Doe er eens (bijv.) wat aluminiumfolie omheen (natuurlijk niet de luchtaanvoer/luchtafvoer/ventilatoren afsluiten).
Verder kan het helpen als de computervoeding op een geaarde stopcontactaansluiting is aangesloten.

Natuurlijk ga ik er hierbij ook vanuit dat je de juiste afstandshouders hebt gebruikt bij het installeren van het moederbord, dus dat het moederbord geïsoleerd is van contact met de systeemkast.

Dat waren dan wel de allerlaatste tips die ik voor je heb. :D

Tijs.

Hoi,
Is idd een zeer bizar probleem
Zeker dat Apple Mobile Device Support er niet meer opstaat? (sorry, ben ook maar aan het denken), heb je verder apps op je Iphone (s) staan die willen of kunnen syncen met uw pc? Verfijn uw zoektocht door uw twee iphones afzonderlijk uit te testen (ééntje binnen drie meter en de andere verder, nadien omdraaien).Verder heb ik nog een bedenking, die drie meter doet mij toch ergens in de richting van blue tooth denken.
Succes

der staat niets op, ik had al diverse malen clean install gedaan van windows en zelfs dan is het probleem er. Bluetooth ligt nooit aan op de iphones, de enigste keer dat dat spel aanligt is na een update van ios, want dat gaat automatisch aan na een update, dus moet ik die handmatig afleggen ..

Daarbij komt dat mijn moederbord geen bluetooth of IR of iets dergelijks heeft.

Afzonderlijk heb ik al getest. Van zodra 1 idevice in de buurt komt heb ik prijs, dan is het gelijk wel device

Ik heb nog wat tips gegeven in posting #9.

Tijs.

elektriciteit en aarding is in orde ...
moederbord is wel degelijk geinstaleerd op een correcte manier :)

die case in folie wikkelen heb ik nog niet gedaan, dat zou misschien kunnen werken maar zal geen zicht zijn :) en daarbij komt dat ik dan nog steeds niet snap hoe mijn gsm interferentie kan geven op een onderdeel die niets maar dan ook niets van draadloze toestanden verstuurd of ontvangt :)

Kost je minder dan 1 meter alu folie. Dat het er niet uitziet snap ik zelf ook wel :mad: maar het is maar voor het testen en het kost zo goed als geen geld.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan