• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meest efficiënte volgorde (zo min mogelijk wachttijd tussen bewerkingen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

JensSchool1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 okt 2019
Hallo,

Ik ben voor mijn stage bezig om te kijken welke productcategorie volgorde het meest efficiënt is (zo min mogelijk wachttijd bij de desbetreffende machine).
Nu heb ik dit handmatig gedaan door middel van een Gantt Chart. Wanneer product X klaar is op machine X kan product Y op machine X gestart worden.

Is het mogelijk om met VBA een formule te maken waardoor hij uitrekent wat de meest efficiënte productcategorie volgorde is?

In het bijgevoegde excel bestand heb ik nu de meest efficiënte volgorde al bepaald maar wanneer productcategorie I niet aanwezig is zal deze volgorde anders zijn.

Iemand die mij hiermee kan helpen?

Alvast bedankt.

Groet,
Jens

Bijlagen

Het voorbeeld is al 15 keer bekeken en ik heb ook al 15 keer gekeken, maar kan geen begin en geen eind vinden.
Zou het mogelijk zijn om overtollige data te verwijderen de kleuren wat minder heftig maken en een eenvoudig stappenplan waar de data als input staat en via welke berekening een resultaat tot stand komt en waar dan die wachttijden staan om te optimaliseren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan