Meest succesvolle Virusscanner

• Onderwerp starter Onderwerp starter tonl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tonl

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2004
Kan iemand mij vertellen wat de meest succesvolle virusscanner is?!

Had tot heden altijd Antivir, maar nu NOD32 geinstalleerd.

Is dit een goede? Hoorde van wel...maar er zitten hier wel een paar van die luitjes die echt weten wat een goede is.

Bedankt.

Kan iemand mij vertellen wat de meest succesvolle virusscanner is?!

Had tot heden altijd Antivir, maar nu NOD32 geinstalleerd.

Is dit een goede? Hoorde van wel...maar er zitten hier wel een paar van die luitjes die echt weten wat een goede is.

Bedankt.

Hallo,

Het ligt aan Uw PC als U een hele snelle Computer heeft raad ik U Norton 2008 of McFree aan maar als U een iets langzamere Computer heeft raad ik U een iets kleinere Virusscan aan.

ObAt

Norton komt bij lange na niet als beste uit de tests. Kaspersky is meestal de winnaar wat ik zo lees. Daarbij gaat het TS om de 'meest succesvolle', wat dus niets met snelheid of zwaarte te maken heeft.

Laatst bewerkt:
Norton komt bij lange na niet als beste uit de tests. Kaspersky is meestal de winnaar wat ik zo lees. Daarbij gaat het TS om de 'meest succesvolle', wat dus niets met snelheid of zwaarte te maken heeft.

Ik heb 1 van de nieuwere computers. 2GB werkgeheugen 500 gb harde schijf enz...doet er ook allemaal niet toe. maar 1 groot probleem is dat er vista opzit en volgens mij mij pc vol virussen zit. nu heb ik gisteren NOD32 3.0 geinstalleerd en die vond niks. vond ik wel raar.

Telkens als ik het internet op ga gebeurt het soms ineens dat er een internetpagina geopend word en dan moet je je wachtwoord invullen (van administrator). Soms word het zo gek dat de pagina maar blijft openen en voordat je het weet heb je wel 100 internetpaginas geopend (Virus dus, en het gaat maar door)

Sites zoals Hyves, hotmail, en nog veel meer sites openen ZO ONTZETTEND traag met vaak als gevolg: pagina kan niet worden weergeven. terwijl de site wel moet doen.

Ik gebruik ook internet explorer 7.0 ligt het daar misschien aan? Maar ik heb een redelijk tot nieuwe pc...dan mag je dit toch niet verwachten?

Wie o wie kan mij helpen met dit probleem?!

Een wijd verbreid misverstand is dat iedere bedreiging een virus is. Je zult naast de virusscanner vaak ook addware en spyware scanners moeten gebruiken. Ik bewaak daarnaast iedere verandering en de executie van programma's nog met CounterSpy V2 (shareware), versie 3 is een trail, dan moet ik wel telkens toestemming geven maar ik kan alles wat ik niet wens ermee tegenhouden. Er zijn meer programma's die System Internals bewaken. Zo zie je dat je afhankelijk kunt zijn van verschillende programma's. voor beveiliging van de computer.

Het spijt mij te moeten lezen dat je problemen hebt. Om malware te verwijderen worden MBAM en Superantispyware aangeraden. Soms weet je alleen welke malware verantwoordelijk is en zul je op internet moeten grazen naar een methode of een hulpprogramma om het te verwijderen. In klinische tests wordt vastgesteld welke scanner goed scant maar het kunnen verwijderen is een ander belangrijk criterium. Bekend zijn de voorbeelden van mensen die te snel op de knop repareren drukken en zo hun systeem buiten werking stellen omdat de geïnfecteerde bestanden dan gewoon worden gewist. Naar mijn mening is een verzameling programma's en vertrouwde adressen op internet daarom te prefereren boven de beste, de compleetste of de succesvolste. Ik draai ook graag meerdere scanners tegelijk op de achtergrond. Kaspersky kon ik daardoor niet installeren. Ik weet dat dit een hele goede is maar dan maar liever niet perfect. :rolleyes:

Ik draai ook graag meerdere scanners tegelijk op de achtergrond
Als je het hier over anti-virus scanners hebt kan ik je vertellen dat meer scanners installeren je veiligheid niet vergroot, maar verkleint, en dat je alleen meer problemen kunt verwachten.
Dus mocht dat je advies aan anderen zijn.......niet doen!!

Het zou wel eens beter kunnen zijn als de beste solitair, dat is inderdaad mijn stelling. Als het elkaar zou tegenwerken of er daardoor per definitie beveiligingsrisico's zouden bestaan dan kreeg ik daardoor geen virusmeldingen meer, toch? Het zou eigenlijk eens bij tests van virusscanners betrokken moeten worden voor uitsluitsel over wat het beste resultaat geeft. In ieder geval wil ik deze vrijheid echt niet kwijt en Kaspersky installeert niet met andere scanners actief. Ik draai drie virus scanner paketten op de achtergrond.

Als jij vind dat je het op die manier moet doen, van mij mag je, het is jouw computer.
Maar dergelijk zaken als een oplossing aandragen gaat toch wel wat te ver, er zijn mensen die dat serieus nemen met alle mogelijke gevolgen van dien.

Gelukkig is Kaspersky verstandig in dat opzicht. :)

Opgelet!!! Installeer nooit meer dan één Antivirus want dit kan voor veel problemen zorgen. Dit vooral omdat ze niet compatibel met elkaar zijn en zo de betrouwbaarheid ervan sterk doet dalen. Ook veroorzaakt het een enorme vertraging van je pc en kan zelfs BSODs veroorzaken.

lol 3 virus-scans naast elkaar kan idd niet goed gaan wat hij zegt:P ^ ik heb norton en ging zon virusscan dowloaden die alleen virussen controleerd en niet realtime beveiligd en toen viel norton al uit : ''symantec framework werkt niet meer''.

dus dat doe ik nooit meerXD

Dat zijn GRATIS anti-spyware scanner en zijn geen probleem voor/met Nod32.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan