• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meest voorkomende tekst in een selectie vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crybaby84

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 apr 2007
Hallo iedereen.

Ik probeer om in een vooraf ingestelde kolom van cellen de meest voorkomende tekst te vinden, maar ik krijg het niet voor elkaar met mijn beknopte excel (2002) kennis. Hier is vast wel ergens een formule voor te fabriceren o.i.d. . Iemand een suggestie ?
Voorbeeld van wat ik bedoel :

tekst1
tekst1
tekst2
tekst3
tekst2
tekst1
---------
tekst1 <- de meest voorkomende tekst in bovenstaand rijtje

Alvast bedankt !
Karel

Laatst bewerkt:
=INDEX($A$1:$A$6;VERGELIJKEN(MAX(AANTAL.ALS($A$1:$A$6;$A$1:$A$6));AANTAL.ALS($A$1:$A$6;$A$1:$A$6);0))

en dan niet Enter doen, maar Ctrl-Shift-Enter. Het is een matrixformule nl.

Wigi

=INDEX($A$1:$A$6;VERGELIJKEN(MAX(AANTAL.ALS($A$1:$A$6;$A$1:$A$6));AANTAL.ALS($A$1:$A$6;$A$1:$A$6);0))

en dan niet Enter doen, maar Ctrl-Shift-Enter. Het is een matrixformule nl.

Wigi

Deze werkt prima, maar is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld alle cellen met de waarde 0 (nul) te negeren ?, dat stukje was ik even vergeten :rolleyes:

Karel

Ga dan maar voor een draaitabel. Zie bij menu Data.

Met een draaitabel krijg ik het niet voor elkaar, dat heb ik al geprobeerd.
Ik dacht dat het op zich mogelijk zou moeten zijn om de cellen die 0 bevatten binnen de selectie te negeren.

bedankt in ieder geval.

Met een draaitabel kan je aanvinken welke woorden er inzitten, en welke niet. Vink de 0 gewoon uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan