• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meest voorkomende waarde weergeven

• Onderwerp starter Onderwerp starter krkl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

krkl

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2011
Wat ik zoek is een formule die de meest voorkomende waardes weergeeft naast de datum. In dit geval als ik in cel E1 de datum 01-02 ingeef er in de cel daarnaast "Ja" komt te staan en als in E1 de datum 02-02 ingeef er in de cel daarnaast "Alle extern" nokomt te staan enzovoort omdat die bij deze datums het meest voorkomen. Wie heeft hier een oplossing voor of kan mij hier voor op weg helpen.
Groeten,

krkl

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het zou mooi zijn als dat ook kon, maar anders komt daar "meerdere oorzaken" te staan.

Groeten,

krkl

Een draaitabel zou in mijn geval niet werken, er moet in de cel naast de datum "Ja" komen te staan als ik 01-02 ingeef enzovoort.

Groeten,

krkl

Mogelijke oplossing met enkele hulpkolommen?

Edit: "Ja" en "Nee" komen beide 2x voor bij 1-feb, en bij 3-feb: "bijna" en "geen" komen beide 3x voor. Waarom moet er dan in je voorbeeld niet "meerdere oorzaken" komen te staan? Of moeten bepaalde waarden niet meedoen? Dan kun je die hulpkolom verwijderen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Alex,

Alvast Bedankt voor de voorzet.
Als er per dag meerdere zaken een gelijk aantal keer voorkomen en er daardoor geen meest voorkomende is is de reden niet meer belangrijk.
Ik ga hier verder mee.

Groeten,

krkl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan