• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meest voorkomende waardes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fantasy03

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2011
Goedemiddag allen,

Voor mijn afstuderen ben ik bezig een dashboard te maken. Hier loop ik tegen een probleem aan waar ik helaas niet uitkom.

Ik heb een database met orders, regels, debiteur nr. enzovoorts.

Wat ik graag wil is een top 5 van meest voorkomende debiteurnummers opstellen. Voor #1 gebruik ik de functie modus en daar komt de meest voorkomende waarde naar voren.

Voor de # 2,3,4 en 5 kan dit logischerwijs niet.

Kan iemand mij helpen met opstellen van een functie om de overige debiteurnummers in kaart te brengen?
Als het mogelijk zou ik ook graag het aantal keren dat het debiteuren nummer voorkomt weergeven willen hebben.

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!!

Bekijk bijlage Voorbeeld HelpMij forum.xlsx

Laatst bewerkt:
Voor D3 en verder:
Code:
=RANG($F3;$F$3:$F$7;0)
Voor F3 en verder:
Code:
=AANTAL.ALS(A:A;E3)
Om de lijst te maken, kopieer je alle Deb.nrs en verwijder je de duplicaten

Bijlagen

In G3:

Code:
=INDEX(A2:A18;MATCH(LARGE(FREQUENCY(A2:A18;A2:A18);ROW()-2);FREQUENCY(A2:A18;A2:A18);0);1)

Fantastisch! Bedankt voor al jullie reacties en oplossingen!:thumb:

@ EVR
Zo'n draaitabel bevalt mij ook wel. Ik weet niet hoe ik extra waarden kan toevoegen, in dit geval 'Count of Debiteur nr.'

Idealiter zou ik een draaitabel opstellen waarbij ik van de top 5 debiteuren het aantal orders, regels en de omzet per debiteur weergeven krijg.
Valt dit te realiseren?

Nogmaals bedankt voor jullie hulp!

hoe laadt je in? Wat laadt je in? waar komt het te staan?

hoe laadt je in? Wat laadt je in? waar komt het te staan?

Vanuit Crystal Reports komt een database van de klant met de benoemde gegevens in een Excel tabblad te staan. Hieruit wil ik dus d.m.v. een draaitabel gegevens over de omzet, regels etc. uithalen.

Komt mij voor dat Crystal reports al in staat moet zijn de gegevens samen te vatten op de manier die jij hier aangeeft. Dan exporteer je alleen die gegevens die je nodig hebt.

Komt mij voor dat Crystal reports al in staat moet zijn de gegevens samen te vatten op de manier die jij hier aangeeft. Dan exporteer je alleen die gegevens die je nodig hebt.

Dat kan Crystal Reports idd dmv sorteringen. Kan echter alleen het hoofdrapport exporteren, sorteringen helaas niet.

Anyway: Ik heb alles nou met functies geregeld in Excel, ik hou het mooi zo.

Iedereen bedankt voor jullie behulpzaamheid!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan