Meester in moeilijkheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

meesterke

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2003
gegroet,

zoals je kan zien aan mijn naam ben ik echt een leerkracht uit België. ik ben een klein beetje verantwoordelijk voor de pc's op school en moet er soms enkele formateren. maar dit duurt altijd zolang eer ik alle software terug heb geinstalleerd. kan er iemand mij helpen hoe ik een "back up" cd kan maken. ik bedoel zo'n cd waar alles opstaat: besturingssysteem, office, enz. dan moet ik alleen maar die cd te gebruiken en duurt het maar ongeveer 20 min.
ik heb alle legale software op school maar zoek een manier om zo'n cd te maken.

hartelijk dank uit België.

meesterke

Met Ghost kan je perfect een image terug zetten.
Op de scholen waar ik heb gewerkt deden ze dit ook.
Maak eerst een goede foutlose installatie, maak image en brand hem daarna op bv een cd, of zet hem op de server.
Leerlingen zijn slim tegenwoordig, voordat je het weet hebben ze vanalles geinstalleerd of weggehaald.
Een mooi programma om dit tegen te gaan is Illusion.
Veranderd een leerling iets op de pc wat niet mag, dan zal bij het opstarten van de pc automatisch de orginele installatie worden teruggezet. Je kan aangeven wat gewijzigd mag worden en wat beslist niet.

Dit bespaard je in iedergeval heel veel werk.

niet zo'n nieuwe software

bedankt alvast voor jullie antwoorden maar ik ben nog niet helemaal verder geholpen.
de software en hardware is op mijn school niet zo nieuw. vele pc's werken nog met windows 98 en office 2000. dus daarvoor zou ik zo'n cd willen maken. van een netwerk is er ook geen sprake want de pc's staan in verschillende lokalen.
heb dus nog meer hulp nodig.

bedankt

probeer een standaard image te maken van een pc met bijvoorbeeld Ghost
Zet deze image op een cdrom.
met een bootdisk kan je dan binnen enkele minuten de pc weer opnieuw installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan