Mega groot opstart probleem van de PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

navavista

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2008
Help ik kan mijn computer niet meer opstarten. Het gebeurde toen ik via windows update steadfast community had gedownload om mijn harde schijf te beschermen tegen bugs e.d.
Elke keer als je het aanzet worden er automatisch dingen van je hardeschijf gewist als je opnieuw opstart om je harde schijf te beschermen. Toen ik erachter kwam dat hij ook programma's wistte die ik zelf had gedownload vreemd genoeg, wilde ik hem weer uitzetten.
Toen ik daarna mijn computer uit zette en weer aan bleef hij hangen.

Steeds zie ik tijdens het opstarten dit op het scherm verschijnen: error backstore is corrupt.

Vervolgens spring hij over op het scherm waarop staat dat je windows kan opstarten met de veilige modus, of via de laatste configuratie en het punt waarop het nog goed ging.
Of het bericht dat je windows opnieuw weer opnieuw weer wil opstarten. En je hebt steeds 30 seconden de tijd om te reageren. Behalve als je met de pijltjes beweegt.
Wanneer ik op windows opnieuw opstarten druk of op de laatse configuratie punt aanklik waarop het nog goed ging. Kom ik steeds weer terug in dat zelfde scherm zoals in een carrousel. Wie kan mij helpen want ik kom er niet uit.

Error backstore is corrupt (veilige modus?)

Ik heb al geprobeerd om het om het via de veilige modus te doen. Alleen pakt hij mijn wachtwoord steeds niet jammer genoeg. Daarom vroeg ik mij af of ik het misschien niet via het biossysteem kan doen. of misschien op deze manier weer op het bureau blad scherm kan geraken.
Want nu als ik via windows opstarten of het laatste configuratiepunt waarop het nog goed ging
aanklik.
Steeds zie ik tijdens het opstarten dit op het scherm verschijnen: error backstore is corrupt.
En als ik het via de veilige modus probeer, kom ik er niet in met mijn wachtwoord.
Zijn er misschien nog andere opties voor mij wat ik kan doen? Ik hoop absoluut dat ik hem niet opnieuw hoef te installeren, want er staan belangrijk gegevens of voor o.a. werkzaamheden.

Maak een bootable cd-rom, hiren's boot-cd. Even googlen, reforce het administrator password en probeer het via de veilige modus.

bootable cd-rom, hiren's boot-cd

Ik begrijp hieruit dat ik zelf via google een bootable cd of hiren's boot- cd kan downloaden via google.
Alleen begrijp ik niet goed wat die reforce het administrator password precies inhoudt. Ik begin mijzelf nu pas echt te verdiepen in de technische kant van een pc, als er b.v. problemen als deze zijn.

Houdt het in dat ik via die reforce administrator password alsnog kan inloggen via de veilige modus naar windows XP?
En zo ja hoe kan ik deze dan verkrijgen via het internet?

Alvast bedankt! Ik zal alvast kijken hoe ik die bootable cd kan downloaden of dient dit gecombineerd te worden met een hiren's boot-cd?

Laatst bewerkt:
Sorry. Wellicht iets te technisch. Met de bootable cd-rom heb je een aantal mogelijkheden. Één van die mogelijkheden is het administrator wachtwoord veranderen. Hier heb je niet het administrator wachtwoord voor nodig. Het is een soort hacken en werkt op elke XP machine. Het wordt vaak gebruikt bij mensen die hun wachtwoord zijn vergeten. Je kunt als je die bootable cd hebt gemaakt opstarten vanaf die CD-ROM en dan die optie kiezen. Succes, als je nog vragen hebt hoor ik het graag.

opstartprobleem pc

Bedankt! Ik zal proberen een bootcd te maken vanaf een andere pc. Ik neem aan als ik gewoon bootable cd-rom of hiren's boot-cd intoets op google en deze download op een cd.
Ik daarna instaat zal moeten zijn als ik deze op een cd-tje zet en op mijn pc afspeel, ik het wachtwoord alsnog kan veranderen en in mijn pc kan komen.

Waarschijnlijk is het probleem ontstaan al vanaf het eerste begin. Want telkens als ik mijn pc afsloot vanuit het bureaubladscherm, bleef hij hangen in een donkerscherm. En pas als ik vijf tellen op de uitknop drukte ging hij uit. Heb veel dingen geprobeerd, aangezien ik dacht dat het aan mijn externe geluidskaart lag van creative audigy 2. Maar het mocht geen soelaas bieden.

Probleem grotendeels opgelost op 1 punt na!

Bedankt voor alle hulp, via de win modus heb ik alsnog in kunnen loggen via de administrator.
Daarna heb ik systeem herstel gedaan, vanaf het punt dat het wel goed ging.
En ik kan zover ik nu kan zien gewoon weer in mijn bureaublad komen op de normale wijze.:thumb:
Er is alleen nog één punt waar ik tegenaan loop en dat is het volgende. Wanneer ik de PC afsluit sluit hij nooit helemaal af. Hij blijft telkens ergens hangen. Het scherm is wel zwart en de monitor is ook uit. Maar de PC zelf gaat pas in zijn geheel uit als ik de uitknop 5 seconden ingedrukt houdt. Of als ik het via de reset knop doe.
Zelf heb ik vanaf het begin van de installatie een audigy 2 soundblaster plantinum EX erop geïnstalleerd. En ik heb begrepen dat deze soms dwars kan liggen. Alleen zelfs toen ik deze eraf haalde bleef hetzelfde probleem nog steeds optreden.

Is er misschien een andere optie wat ik kan doen om dit op te lossen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan