megagroot zwart vak tussen geinstalleerde software

• Onderwerp starter Onderwerp starter vid
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vid

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2010
hallo allemaal,
al een hele lange tijd zit er in de softwaremap in de configuratiescherm tussen de namen van mn geinstalleerde softwareprogramma's, een megagroot zwart v(l)ak tussen de namen van twee programma's ergens in het midden van die map.
dit is dus een heel erg groot vak dat het hele middenstuk van die softwaremap bestrijkt, het duurt dus dan ook erg lang voordat ik naar beneden kan scrollen naar het eind van die map en in het midden van dat vlak zitten er een paar dikke witte verticale strepen en begint links en onder en rechtser worden ze steeds dikker en langer!

het lijkt dus een beetje net op het beeld van het videokanaal van een tv, alleen met dikkere en langere strepen.
ik snap echt niet hoe dit kan en weet dus al helemaal niet hoe ik het weg krijg.
zou het kunnen liggen aan een fragmentatie ergens of zoiets, dus dat ik een aantal keren de schijf moet defragmenteren? en heeft iemand dit ook een keer gezien of kent iemand dit ook?
ik gebruik een oudere XP home editie met service pack 2

het zal er wel niets mee te maken hebben, maar ter detail : dat vak ligt tussen de Eusing Free Registry Defrag-prgramma en dus een "kilometer" eronder de Flash and Pics Control-programma, en ik had uiteraard de microsoftupdates-zichtkeuzemogelijkheid al uitgevinkt.

Kijk eens in de registry:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> regedit.exe
Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall
Ga met je cursor door alle subsleutels heen (die met { en } eromheen), en kijk waar in het rechter deelvenster de waarde DisplayName er 'vreemd' uitziet of extreem lang is etc.

Succes,

Tijs.

hallo weer dnties,

bedankt voor je reactie,
er staan geen lange of vreemduitziende waarden bij de DisplayNames in die subsleutels, gewoon de namen van de programma's, maar wel soms hele lange waarden bij de UninstallStrings, zou het daar niet aan kunnen liggen?
en wat wel frappant is, is dat de ondergrens van dat grote vlak, het programma(Flash and Pics Control) de bovenste(eerste) subsleutel heeft en de bovenste grens van het vak, het programma(Eusing Free Registry Defrag) gewoon in alfabetische volgorde staat in de subsleutels, maar onder dit prorgrammanaam staat een subsleutel tussen accolades, die de andere programma's die op alfabetische volgorde staan niet hebben, dus ter verduidelijking in de subsleutels staan :

-eerst die tussen accolades de cijfers en letters in alfabetische volgorde
-dan de letters zonder accolades in alfabetische volgorde
-met bij de letter k de windows updates

de eerste, tussen accolades de cijfers en letters in alfabetische volgorde, is Flash and Pics Control die onder dat vlak staat
en de Eusing Free Registry Defrag die boven dat vlak staat, staat in de subsleutels zonder accolades bij de E in alfabetische volgorde en hieronder dus staat een subsleutel MET accolades, terwijl die eigenlijk, lijkt mij, bovenin de lijst hoort, die met de accolades.
zou het mogelijk zijn om een subsleutel te kunnen verhuizen naar boven, als dat wat uitmaakt?
en als dat technisch kan en mn pc niet onstabiel maakt, is dat gewoon van die te verhuizen subsleutel (een kopie)exporteren, dan verwijderen en dan dezelfde subsleutel op de juiste alfabetische en numerieke volgorde importeren of aanmaken? zou dat zo eenvoudig kunnen zijn?
wel natuurlijk nadat eerst een kopie(export) van de sleutel Uninstall gemaakt is.

gr.

De (naam-)volgorde omgooien heeft geen zin: Alle DisplayName waarden worden uitgelezen, en dán gesorteerd aan je weergegeven in die Software installeren/deïnstalleren applicatie.
Verder: De lengte van de UninstallString heeft geen invloed op de manier waarop de te deïnstalleren applicaties worden getoond.

Andere waarden onder dezelfde {XXX} subleutels die mogelijk iets met je probleem te maken zouden kunnen hebben zijn:
Comments
Size
Readme

Wat je zou kunnen doen is de hele sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall exporteren (dus in het linker deelvenster erop rechtsklikken en kiezen voor Exporteren
Dan het gemaakte .reg bestand rechtsklikken en kiezen voor Bewerken.

Kijk of je dan (wellicht in de 3 bovengenoemde registerwaarden bij elke sleutel) een enorm lange 'waarde' kunt vinden ergens, mogelijk bestaand uit alleen spaties etc. (omdat je zegt dat er alleen een vlak wordt getoond, dus zonder (leesbare) tekens erin).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
ik heb dat gedaan tijs,
maar nergens lange waardes of veel spaties te zien bij die drie registerwaarden, alleen soms wel veel heximale waarden bij sommige Uninstallstrings, ModifyPaths, Helplinks, een Readme en sommige DisplayIcons.

gr.

De 'probleemsleutel' moet qua DisplayName alfabetisch tussen dat "Eusing" en "Flash and Pics Control" in zitten.
Kun je misschien o.b.v. die export bepalen welke DisplayName (en dus daarme ook de bijbehorende sleutel) dat zou moeten zijn?

Je kunt gebruik maken van het sort commando om het uit te zoeken:
a. Stel dat je de sleutel hebt geëxporteerd in het bestand uninstall.reg op je bureaublad.
Dan zou het volgende commando moeten werken (bij mij werkte het in ieder geval; het is 1 lange opdrachtregel):
Start -> Uitvoeren ->
cmd /k find "DisplayName" "%userprofile%\Bureaublad\uninstall.reg" | sort > "%userprofile%\Bureaublad\gesorteerd.txt"

NB: Voor het sort commando staat een pipeline-teken '|', (normaal: <Shift>-\ op een NL toetsenbord). Plakken kan natuurlijk ook.

Dan hoef je alleen nog gesorteerd.txt op je bureaublad te openen om op te zoeken wat er tussen Eusing en Flash als DisplayName staat, die je dan weer in uninstall.reg kunt opzoeken voor de bijbehorende sleutel.

Tijs.

ok bedankt tijs, ga ik morgen proberen

gr

het is gelukt tijs !
man je bent echt een kei :-) ik moest heel even goed in je instructies duiken, maar dat lukte me wonderwel :-)

het bleek het programma FileChecker v1.7 te zijn die tussen die twee andere programm's in zat en als mn geheugen me nou niet in de steek had gelaten, dan had ik veel eerder het (hele goeie, want dit programma heeft een hele krachtige afterscan) programma Revo Uninstaller kunnen gebruiken, want die gebruik ik altijd als ik een programma deinstalleer ipv het bewuste windowsprogrmma, en kunnen zien dat die FileChecker heel netjes tussen die twee andere programma's stond in alfabetische volgorde :-)

en jawel, bij het checken in de softwaremap, was dat zwarte vlak dus gewoon weg :-)
en ik snap niet dat dat programma de oorzaak van dat vlak was, want er stonden totaal geen lange waardes in zn subsleutel, maar misschien dat ie heeeeel veel files heeft gecheckt in die softwaremap :-)

tijs, nogmaals heel erg bedankt voor je gouden tip!

tijs, het lukt me alleen niet mijn vraag op opgelost te zetten, dus daarom zet ik dat maar hier en kan ik jou hier niet nomineren voor een paar gouden sterren of zo? ik zie wel ineens andere gouden sterren achter mijn vraag staan, maar ik weet niet wat dat is.

en jou een lintje geven van de koningin gaat me wat te ver en dan zou je ook een jaartje moeten wachten :-)
gr.

Afmelden van de vraag doe je via:
Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk (die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"), bijna bovenaan deze webpagina.

Overigens heeft iemand (jij?) al via "Stem op deze vraag" al 5 sterren uitgedeeld! :D
Fijn dat mijn hulp tot een resultaat geleid heeft! :D Bedankt voor de complimenten. :thumb:

Tijs.

Even gekke vraag: Heb je toevallig een oudere versie van AutoCAd ogeinstalleerd?
Dat kan de veroorzaker zijn.

nee lukt niet, ik heb die knop waar je op moet drukken allang gezien, zelfs met het nieuwe uiterlijk van deze website :-) en elke keer als ik op die knop druk, moet ik opnieuw inloggen weer en kom ik steeds weer uit op de allereerste beginpagina hier, terwijl een vraag stellen of reageren wel lukt en ik werk met firefox en de noscript-en de requestpolicy-addon en alleen bij de vraagopgelostknop komt er een blokkering van een metalink of een metaframe o.i.d. en heb daar maar niet op gedrukt, misschien de addons een beetje te scherp afgesteld :-)

ik kan me trouwens niet herinneren dat ik op mijn vraag heb gestemd en ook niet dat ik zo technisch ben om autocad geinstalleerd te hebben :-) ,maar de boosdoener was het programma FileChecker v1.7

Ik heb van dit vage probleem even melding gemaakt bij beheer.

ja ok, paul,
ik heb geprobeerd net weer om op opgelost te zetten, maar lukte weer niet.

gr.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan