meldding op pc :prog.bevat een virus en is verwijderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carina1

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
Berichten
640
Hallo wie kan mij helpen? ik krijg steeds de melding als ik wil gaan downloaden maakt niet uit welk programma: bevatte een virus en is verwijderd.

Ik heb malwarebytes pro als virusprogramma en heb die laten lopen (volledig) hij geeft geen virus aan.

wel heb ik onderin het bureaubladschermpje een vlaggetje met een kruis. als ik daar op klik zegt hij:

1 belangrijk bericht de Windows Security Center-service inschakelen (belangrijk)
Als ik dan klik op onderhoudscentrum openen komt de melding in het rood : Windows Security Center-service inschakelen (belangrijk) De Windows Security Center-service is uitgeschakkeld.
als ik dan klik op inschakelen komt de melding: De Windows Security Center-service kan niet worden gestart.

Wie o wie heeft er een oplossing?
oja ik heb windows 7 premium
bvd Carina
 
Malwarebytes is geen antivirus en zal ook niet door Windows worden herkend als een antivirus.

Heb je misschien ook AVG op diezelfde computer?
 
Dank je wel Lightframe

kun je zien hoeveel verstand ik er van heb....helemaal niets dus.
ik heb AVG Antivirus 2013 erop gezet en hij is nu aan het scannen. hoop dat hij iets vind anders weet ik het helemaal niet meer.
zal je zo laten weten wat het resultaat is.

gr Carina
 
@lightframe, Malwarebytes is wel een antivirus hoor.
 
MBAM zal hier en daar wel een virusje kunnen vangen maar is geen realtimer scanner zoals b.v. NOD32
of Avast
 
@Arretje, klopt, maar niemand zegt hier dat het een realtime-scanner is...

Maar het is zeker niet veilig om MBAM als primaire antivirus te gebruiken.
Normaal gaan 2 antivirussen niet samen, maar als je de gratis versie van Avast installeert, krijg je tijdens de installatie de keuze voor de compatibiliteits-mode. Daarmee kun je wel 2 antivirussen op je systeem zetten, aangezien MBAM wel een extreem goede engine heeft, is dat zeker de moeite waard!

Groetjes, WDHBGS
 
Carina1,

Ik bedoelde eigenlijk niet dat je AVG moet installeren. Je mag natuurlijk helemaal zelf weten welke antivirus je installeert. Maar het is bekend dat AVG soms niet goed upgrade van bijvoorbeeld verise 2012 naar 2013 en als dat gebeurt blijft er een oud onderdeel actief dat gewoon alles als virus zal detecteren en verwijderen. Zie ook de Engelstalige FAQ hier: http://www.avg.com/ww-en/faq.num-5389

WDHBGS,

Malwarebytes Anti-Malware is niet gecertificeerd als antivirus en wordt ook niet aangeboden als een vervanger van een antivirus. Het is bedoeld als aanvulling op een antivirus. Omdat het niet is gecertificeerd als antivirus kan en mag Windows dit programma ook niet zien als een antivirus. Dus als je alleen Malwarebytes Anti-Malware installeert zal Windws terecht blijven mekkeren dat er geen antivirus is geïnstalleerd.
 
Laatst bewerkt:
Nogmaals, Malwarebytes Anti-Malware moet niet worden gebruikt als vervanger van een antivirus. Als iets realtime scant is het niet automatisch een antivirus.
 
Een programma moet aan een flink aantal voorwaarden voldoen om als antivirus programma te mogen worden aangeboden. Malwarebytes Anti-Malware voldoet op dit moment niet aan al die voorwaarden en is daarom ook geen antivirus. Ik zeg helemaal niet dat het een slecht programma is, het kan alleen niet gebruikt worden als vervanger van een realtime antivirus.

Zie ook de volgende vraag in de FAQ van Malwarebytes: http://helpdesk.malwarebytes.org/en...ytes-Anti-Malware-replace-antivirus-software-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan