Melding ´er zijn geen verbindingen beschikbaar´ met Broadcom netwerkadapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjen30

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2010
Beste iedereen,

Sinds gisteren heb ik een nieuwe (tweedehands) laptop.
Vanmiddag aan het installeren gegaan en alles, ook draadloos internet, werkte prima.

Vanavond de computer afgesloten en een windows update uitgevoerd, vlak daarvoor nog de registry geschoond met behulp van tweakregistry (veilige optie gekozen, niet geavanceerd), om de computer zo schoon mogelijk te krijgen ivm de vorige gebruiker.

Daarna de computer weer opnieuw opgestart en toen begonnen de problemen. Komt er nu op neer dat ik geen verbinding kan maken met internet. Melding: "er zijn geen verbindingen beschikbaar".

Mijn netwerkadapter is een Broadcom 802.11 Multiband-netwerkadapter.
In apparaatbeheer staat: "Dit apparaat start niet. (Code 10).
Ik heb via mijn andere laptop (waarop internet dus nog wel werkt) het stuurprogramma gedownload en opnieuw geïnstalleerd, dit helpt niet.

Daarnaast heb ik een systeemherstel uitgevoerd naar een paar uur eerder, dus ook nog voor de windows update en opschonen van de registry, dit helpt ook niet.
Apparaat uit- en aanzetten in apparaatbeheer werkt ook niet. (ik heb overigens inmiddels het oude stuurprogramma weer hersteld).
Router is ook een tijdje uitgeweest, ook daarbij geen resultaat.
Via het opdrachtprompt heb ik "ipconfig" ingetoetst, dan krijg ik de melding "medium is niet gekoppeld" op alle onderdelen te zien.
Op dit moment loopt een virusscan die bijna klaar is en daar lijkt ook niets uit te gaan komen.

Ik kom er met eerdere posts over soortgelijke problemen op deze en andere sites niet meer uit.
Heeft iemand enig idee over wat ik nog zou kunnen doen?

Ik hoor het graag!

Groeten,
Arjen

Welk OS heb je geïnstalleerd? W7? En welk OS zat er eerst op? Misschien kun je de chipsetdrivers bij de fabrikant ophalen en installeren, daarna de nieuwe netwerkkaartdriver.
Als alles mislukt, probeer dan winsock (maar da's ook maar van mij een gok):
http://www.softpedia.com/get/Tweak/Network-Tweak/WinSockFix.shtml
of (Tip BlackTiger, zelfde effect?) (zie ook http://www.rizonetech.com/)
Start->uitvoeren->cmd->enter netsh winsock reset
Daarna pc herstarten.

Heb je al geprobeerd het apparaat te deinstalleren? Via apparaatbeheer en daarna opnieuw op te starten? De laptop zou dan na de opstart "nieuwe" hardware moeten vinden en installeren.

Heel gek, maar ik zet de computer zojuist weer aan en internet werkt weer...

De laptop heeft gisteren lang aan gestaan (van 13.00 tot ongeveer 23.00 uur) zou dit een probleem kunnen zijn dat te maken heeft met de koeling?
Op zich nooit gehoord dat koeling van de netwerkkaart problemen zou kunnen opleveren, maar dit zet je toch aan het denken.

Wel heel erg bedankt voor de reacties trouwens!

Groeten,
Arjen

EDIT: te snel gepost... computer staat 5 min. aan en internet valt weer uit. Ik ga vanavond jullie tips uitproberen.

Laatst bewerkt:
Als die problemen zich NIET voordoen met adapter aangesloten, dus alleen op de accu, dan kan het aan het energiebeheer (van de netwerkkaart) liggen.

opgelost maar niet opgelost...

Helaas lukte e.e.a. niet, uiteindelijk heb ik een externe netwerkadapter gekocht waarmee internet wel prima werkt.

Alleen... deze tweedehands laptop blijkt de miskoop van de eeuw.
Een paar uur later gaat mijn grafische kaart kapot.
Vandaag de laptop weggebracht en het lijkt er op dat de verkoper de kaart bewust heeft bewerkt, zodat hij het weer deed, maar niet voldoende heeft gerepareerd om het echt goed te blijven doen (weet niet precies hoe, daar heb ik geen verstand van).

Dit topic kan in ieder geval worden gesloten.

Iedereen bedankt voor de hulp en reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan