• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Melding als waarde reeds bestaat in een kolom van een ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbeeee

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Hoi,

Ik ben op zoek naar een macro die het volgende kan:

If C1 = een waarde in 'Basisblad'! Range(A:A)
THEN Msgbox "Waarde bestaat reeds"
Else

End If

Dus: als de waarde van cel C1 reeds bestaat in kolom A van het basisblad, dan moet er een melding komen...

Dit kan met Data validatie, heb je geen VBA voor nodig.

Zie eerst

hier (tot en met punt 2)

en dan

hier.

Wigi

Hoi Wigi,

ik probeer het nu door middel van de data-validatie te doen, maar ik krijg de foutmelding:

'U mag geen verwijzingen naar andere werkbladen of werkmappen gebruiken voor Gegevensvalidatie criteria'....

Wat ik nu heb gedaan is eigenlijk helemaal onhandig maar het werkt wel... Ik heb namelijk in een lege cel de volgende formule getikt: =AANTAL.ALS(Kandidaten;C1) en vervolgens een macro opgenomen die er als volgt uit ziet:

If Range("C3") = ("1") Then
MsgBox "Van deze kandidaat is reeds een dossier!"
Else

Zou dit handiger kunnen......???

Je hebt de cellen op het andere blad een naam gegeven?

Hoi Wigi,

Dat had ik inderdaad niet gedaan.... heb het dus nu wel gedaan en de formule in het venster valideren aangepast naar: =AANTAL.ALS(Kandidaten;NaamKandidaat)<=1, waarbij Kandidaten de lijst is op het overzichtsblad en NaamKandidaat cel C1 is op het invoerblad.

Hij pakt het echter nog steeds niet. Wellicht dat dit komt, omdat cel C1 automatisch wordt samengesteld aan de hand van de gegevens die in cel B6, B7 en B8 worden ingevoerd?

Maak maar een voorbeeldbestandje om hier bij te voegen.

Hoi Wigi,

Ik laat het gewoon bij mijn ietwat omslachtige oplossing... Dat scheelt me weer wat tijd en het werkt immers..! :D

Thanx in ieder geval!

Gr. Erbeeee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan