Melding: bestand in gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timor63

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2015
Berichten
18
Hallo,

Als ik een pdf document wil verwijderen krijg ik altijd de melding: Bestand in gebruik. De bewerking kan niet worden voltooid omdat het bestand in een ander programma is geopend.

Kan iemand mij uitleggen waarom deze melding verschijnt en hoe ik deze melding kan voorkomen en mijn pdf documenten voortaan gewoon kan verwijderen?

Alvast mijn hartelijke dank,
Timor
 
De melding lijkt me duidelijk. Zaak is dus uit te zoeken welk programma dat bestand in gebruik heeft.
Dat kan met bijvoorbeeld Lockhunter:
http://lockhunter.com/
 
Dank je wel Edmoor. Ik zie er een beetje tegenop om een programma de downloaden maar misschien ga ik het wel proberen.
 
a. Het is niet duidelijk waar die pdf staat. Staat die lokaal, dan kun je inderdaad met programma's zoals Lockhunter of Unlocker proberen te achterhalen waar die open staat.
b. Als het bestand lokaal op de computer staat: Alternatief, als je niets wilt installeren: ProcExp.exe downloaden, erop rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren". Klikken op Find -> Find handle or DLL en dan de naam van de pdf invullen en op Search klikken. Je kunt dan de gevonden handle aanklikken, zodat in ProcExp zelf het proces en de bijbehorende file handle worden geselecteerd. Dan het zoekvenster sluiten en verder gaan in ProcExp met het proces dat het bestand open heeft. Je kunt dan rechtsklikken op het bestand (staat in het onderste deelvenster geselecteerd) en kiezen voor Close handle.

Voorkomen van dergelijke problemen kan ik niets over zeggen zonder meer duidelijkheid welk programma 'de schuldige' is, wat je daarvoor dan met het bestand hebt gedaan, of het op een netwerkschijf staat of niet etc.

Tijs.
 
probleem opgelost

Lieve mensen,

Hoe simpel kan het soms zijn. Ik heb het voorbeeldvenster uitgezet. Geen idee hoe ik op dat idee kwam maar het werkt. Dat was blijkbaar het programma waarin het bestand in gebruik was. Nu kan ik de pdf's gewoon verwijderen. Sorry en dank voor de moeite die jullie hebben gedaan. Heel fijn weekend gewenst.
Groet,
 
M.b.t. de gegeven tips: Graag gedaan.

Wel nog even, voor iedereen die deze vraag onder ogen krijgt: Voorbeeldvenster afgezet in wat? In de Verkenner?
Zodra je dat teruggemeld hebt, graag nog de vraag als opgelost aangeven.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan