melding bij aanwijzen text in formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

spina-2

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2005
Graag zou ik een help text in een formulier willen laten verschijinen op het moment een kernwoord op het formulier met de muis wordt aangewezen. OP het moment dat de muisaanwijzer weer van het kernwoord af wordt gehaal zou de hulptekst weer moeten verdwijnen.
Heeft iemand heirvoor een oplsossing

Nee, helaas ik zou het ook niet weten... heb wat geprobeerd, wat wel lukt is wanneer je er met je muis op het woord staat dat er een messagebox verschijnt, maar dan moet je op ok drukken om dit weer te laten verdwijnen.

moet dit op 1 woord in bijvoorbeeld een memo veld zijn of bedoel je een tooltip net zoals je boven een knop blijft staan?

het gaat om een los text woord, een label, dus niet in een memo veld. Het is een woord dat op het formulier staat waarop een toelichting gegeven moet worden als men er met de muis op gaat staan

Hallo zRowix
Dit is precies wat ik bedoele, maar probleem is dat de beschrijvende tekst die getoont moet worden tamelijk lang is, het zou mooi zijn als het neit allemaal achter elkaar wordt geschreven maar ook een nieuwe allinea begonnen wordt. Deze optie is ook bepekrt in het aantal karaktersdat je kunt gebruiken zie ik
maar het zit wel in deze richting
groet

Ik zou niet weten waarom je zoveel extra tekst zou willen maar kijk hier eens naar

Hier me kun je bereiken wat je wil en het werk ook nog sneller als de tool tip text.

Bijlagen

Hoi zRowix
Hartstikke bedankt, dit is precies wat ik zoek
Spina

Ben nog even aan eht uizoeken hoe je eht preceis gedaan hebt
krijg het zlef nog niet voor elkaar, aan eht uitzoeken hoe je de hulp text veld hebt gemaakt en welke voorwaarden daar aan vast zitten
misschien kun je daar nog iets van zeggen
groet

Ik heb een tabel met helpteksten gemaakt.

Bij het veld wat aangewezen wordt (MouseMove in vba) doe ik een lookup naar de tabel en zorg ik dat de warde toegekend word aan een tekstvak. ik heb alles opdit moment "Hard" gecodeerd maar dit zou je wat flexibeler kunnen maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan