Melding bij opstarten in domein

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickjw

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2013
Beste techneuten,

Sinds kort hebben enkele medewerkers de volgende melding bij het opstarten van Windows.
ostart melding.JPG
Waar het vandaan komt is echt een raadsel, iemand die dit misschien bekend voor komt of iets? Ik kom er niet uit, ik hoop dat iemand mij er mee kan helpen~

Bij voorbaat dank!

~Rick

Scherm komt voor na bijv. het crashen van Word of je PC (met Word open). Hij biedt dan aan om de nog bestaande en herstelde documenten opnieuw te openen, zodat je ze op een juiste manier kunt opslaan. Pop-up zou in principe eenmalig moeten zijn.

Ik snap wat je bedoelt, maar meerdere medewerkers hebben hier last van, al een week lang bij het opstarten.
Terwijl bijvoorbeeld ik helemaal geen gebruik maak van Word, het is heel vreemd!

~Rick

In de registry staat welke bestanden er hersteld zijn (mogelijk bestaan die nu niet meer (verwijderd/hernoemd etc.))

Wat je kunt doen is de Resiliency subsleutel verwijderen bij die gebruikers.
Staat onder
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\14.0\Word

Heb je een andere versie van Word (bijv. Word 2013 ipv. Word 2010), dan staat het onder ...\15.0\Word , ...\16.0\Word etc.

Ik hoor wel of het geholpen heeft.

Tijs.

Nou, eigenlijk loop ik zelf vast nu... Ik zit nu : HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\14.0\Word
En dan?

a. Je hebt (en gebruikt) inderdaad Office 2010?
b. Indien ja op antwoord a.: Er zou (bij personen die die melding krijgen; de sleutel is er niet voor iedereen!) een subsleutel Resiliency moeten zijn onder die Word sleutel. Klap dus Word open in het linkervakje van regedit, daar zou je dan die subsleutel Resiliency onder moeten zien staan. Die Resiliency subsleutel dan rechtsklikken en kiezen voor Verwijderen.

Tijs.

Dankjewel! Bij Outlook kan ik de Resiliency wel vinden maar bij word niet... Ik bergijp dat deze oplossing dus niet gaat lukken?

~Rick

Dan niet, nee...

Mogelijk kun je het probleem ook oplossen door (tijdelijk) de AutoHerstel optie uit te zetten. Hopelijk reset dat dan die terug te halen bestanden, en daarna weer aanzetten:
In Word:
Bestand -> Opties -> Opslaan -> Vink uit: Elke XXX minuten AutoHerstel-gegevens opslaan.
Op OK klikken etc., en daarna Word afsluiten. Kijk of bij hernieuwd starten van Word de melding dan weer ontstaat of niet.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan