Melding bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaswuss

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2006
Berichten
54
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een tijdje last van een melding bij het opstarten. Deze melding komt altijd wanneer mijn pc wordt opgestard. Het gaat om de volgende melding:

C:\WINDOWS\Config\csrss.exe

Windows kan het bestand C:\WINDOWS\Config\csrss.exe niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarna opnieuw. Klik als u naar een bestand wilt zoeken op de knop Start en daarna op zoeken.


Ook heb ik sinds kort dat al mijn pictogrammen op mijn bureaublad en mijn taakbalk gewoon plotseling verdwijnen en je vervolgens helemaal niets meer kan dan. De enige oplossing is dan volgens mij opnieuw opstarten.
Weet iemand misschien hoe ik van deze melding en verdwijning van mijn pictogrammen en taakbalk af kan komen?

Alvast bedankt.
 
kijk...
dit het ik gevonden.
als het bestand csrss.exe niet in c:/windows/system32 staat is het spyware, of andere zooi.
Bij jou staat dat dus al niet in system 32!


ik raad je dus eens aan grondig te scannen op virussen met je antivirusprogramma en op spyware met superantispyware
 
M.b.t. je eerste melding (over csrss.exe):
1. Download Service Pack 2 voor de juiste taal-versie van je XP:
XP SP 2 Nederlandse versie
XP SP2 Engelse versie
, sla 'm op in de hoofdmap van C:
2. Pak SP2 uit naar de map C:\WINXPSP2:
Nederlandse versie:
Start -> Uitvoeren -> C:\WindowsXP-KB835935-SP2-NLD.exe /X:C:\WINXPSP2
Engelse versie:
Start -> Uitvoeren -> C:\WindowsXP-KB835935-SP2-ENU.exe /X:C:\WINXPSP2
3. Kopieer csrss.exe terug naar waar het thuishoort:
Start -> Uitvoeren -> expand C:\WINXPSP2\i386\csrss.ex_ %windir%\system32\csrss.exe
Start -> Uitvoeren -> expand C:\WINXPSP2\i386\csrss.ex_ %windir%\system32\dllcache\csrss.exe
4. Herstart je computer.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan