• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Melding bij verandering in bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesper1

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2014
Situatieschets:

Waar ik werk moet er op computer A in het bestand 'leegmelden' een datum ingevoerd worden wanneer silo 1 weer leeg is.
Nadat dit gedaan is, moet er gebeld worden naar de administratie, deze moet dan op computer B in het bestand 'Voorraadoverzicht' invoeren dat de silo nu leeg is in plaats dat er tarwe in zat.
Voorbeeld voor het bijwerken in computer B:

VOL DD: ART. NR: PRODUCT PARTIJNR: KLANT LEEG DD. BIJZONDERHEDEN
14-10-2013 8996 TARWE 13.134 DIRKZWAGER 9-dec ZEPHIR

na het bijwerken in computer B:

VOL DD: ART. NR: PRODUCT PARTIJNR: KLANT LEEG DD. BIJZONDERHEDEN
14-10-2013 8996 TARWE 13.134 DIRKZWAGER 9-dec ZEPHIR
0-1-1900 LEEG LEEG 0 LEEG LEEG

VRAAG:
Mijn vraag is nu of er een melding kan komen op computer B dat er een nieuwe datum is ingevoerd op computer A, zodat de medewerker op computer A niet meer hoeft te bellen dat hij de silo leeggemeld heeft.

Als je een gedeelde map gebruikt voor de bestanden neem ik aan dat het met verwijzingen moet kunnen?(Corrigeer me als ik het fout heb)
Met 2 voorbeeldbestandjes will ik best even die formules erin zetten, dus alleen de opmaak met uitleg.

Grtz

Vond het wel leuk om eens te proberen, maar inderdaad een voorbeeldje zou wel handig zijn.

Wanneer je de code achter het VBA gedeelte van het werkblad pakt zal wanneer de cel in kolom A wijzigt een bericht verschijnen op de genoemde PC.
Dit kan je ook eventueel ondervangen wanneer je het bestand afsluit ofzo.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Cells.Count > 1 Then Exit Sub
    If Not Intersect(Target, Columns(1).SpecialCells(2).Offset(1).SpecialCells(2)) Is Nothing Then
        c = computernaam 'naam van de computer bijv: PC015
        b = "De container van " & Target.Offset(, 5) & " met partijnummer " & Target.Offset(, 4) & " is leeg."
        Shell "C:\Windows\System32\net.exe" & " send " & c & b, vbHide
    End If
End Sub

Laatst bewerkt:
Ik wist dit niet, ik wilde gewoon een antwoord op mijn vraag. daarom heb ik het op twee sites geplaatst.

Mijn excuses.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan