• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

melding bij wijziging van gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter.cl

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2006
Hallo allemaal,

Wij werken in een tabel met artikelnummers die een code meekrijgen.
1e kolom: datum
2e kolom: Art nr
3e kolom: code
4e kolom: aantal

Bijvoorbeeld:
artnr: 266
Code: A266/1234/1

Regelmatig veranderen de codes.
Nu moet ik het voormekaar krijgen dat als een code voor de 5e, 10e, 15e, 20e enz. keer veranderd ik bijv. een melding melding krijg.
Ik moet dus elke 5e wijziging in een code bij kunnen houden.

Ik kom er dus echt niet uit.
Kan me iemand hiermee helpen?

Mijn dank is alvast onmetelijk groot.

Peter.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wel een rare manier van werken. Artikelnummers waarvan de code wijzigt? Maar goed: ik snap natuurlijk ook niet wat die code inhoud.
En dan een melding elke 5de keer?

Er zijn wel meer mogelijkheden te verzinnen. Bijvoorbeeld een tellertje plaatsen bij elk artikelnummer, dat je via VBA met één verhoogt tot 5, en dan terug op 0 zet. Is 5 bereikt, dan een msgbox laten verschijnen.

Maar dat lijkt me ook al zo amateuristisch. Beter zou al zijn om alle wijzigingen op te slaan, in een tabel op een ander werkblad, en daar ook in't oog te houden wanneer de kritieke punten bereikt worden.

Luc

Peter

Ik dacht ook aan het gebruiken van een extra kolom (die je kan verbergen) die bijhoudt hoeveel keer het artikel aangepast is. Telkens met een change event in VBA. Uiteindelijk een message box als melding.

Bijomend probleem:

Als een artikelnr. van bv. 1 naar 4 gaat en terug naar 1: dat zouden 2 wijzigingen zijn. Is dit zo of is dit een probleem?

Wigi

Dank jullie voor het antwoord.

Lijkt me inderdaad een oplossing.
Ware het niet dat ik totaal niet thuis ben in vba.

Wigi: het artnr. veranderd nooit alleen de code en deze zal nooit teruggaan naar een eerder gebruikte code.

Hallo,

Hou er rekening mee dat je je eigen bestand niet te ernstig mag nemen.
Wanneer je een Eventmacro zou laten lopen, die een nummertje optelt, dan ben ik er zeker van dat je na 1 maand de tel al kwijt bent.
Het is immers zeer normaal, dat de gebruiker de code wijzigt... zich bedenkt ... de code nogmaals veranderd ... en het tellertje maar tikken.

Opslaan in een tabel is eigenlijk al even link. In dit geval heb je achteraf nog wel de mogelijkheid om één en ander te controleren, maar bij onzorgvuldig gebruik raakt ook zo'n tabel vervuild. Bovendien zit je beperkt: Indien wijzigingen horizontaal worden opgeslagen, heb je maar 255 kansen om de nummer code te wijzigen. (Het aantal kolommen)
Sla je de wijzigingen Vertikaal op, dan heb je maar plaats voor 256 verschillende artikelnummers.

Luc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan